tirsdag 23. februar 2010

1.dag i nye vertsfamilie

Jeg har det bra alle sammen! Trives utrolig godt hos den nye familien. De er strengere her, og for øyeblikket har jeg innetid til halv 2, men Jesús sa at det var gode muligheter for utvidelse senere. Men at da måtte han være sikker på at vi var ansvarsfulle, slik at han ikke trengte sitte hjemme og bekymre seg når vi er ute. Og det er jo forsåelig igrunn. Susanne, jeg har en morsom ting å fortelle deg, om du leser i dag da. Jesús sa at en av hovedgrunnene til at han ikke ville ha flere studenter var at han ble så fryktelig lei seg når de dro. Så jeg tror nok han siktet til deg og Tyskeren som bodde her i fjor. Det var jo litt søtt da.

I går hadde vi verdens største jobb med å pakke alle sakene våre  for "ørtende" gang. Kofferten min blir bare mindre og mindre. Det er jeg helt sikker på. Men heldigvis hadde tante K og onkel Ø tatt med seg det meste av de store vinterklærne da de dro tilbake til Norge, så det slapp jeg i det minste å drasse med meg. Da områderepresentant Teresa, Hannah og jeg kom til huset i går for å snakke med vertsmor ble det litt komplisert alt sammen. Det som skjer når Teresa nevner at penger er forsvunnet fra leiligheten er at vertsmor begynner massivt selvforsvar. Vi hadde ikke nevnt et ord om at vi trodde det var henne. Så ja, du kan jo si hun kanskje avslørte seg selv litt? Ikke vet jeg. Men alt det der er over nå, vi kom oss ut, Jesús ventet på oss utenfor blokken og vi fikk kjørt all bagasjen over til huset deres. Så nå er alt på plass. I dag har vi pakket ut det hele, noe som ikke var rent lite.

Jeg har snakket med mamma, Lina, Amanda, Mariell og Jesper på skype i dag, så nå vet alle at jeg har det bra. Jesús og Tina fikk til og med hilst på mamma over skype, noe som var veldig morsomt. Jesús hadde øvs seg på alle navnene til hele familien min, så da jeg sa at jeg snakket med mamma syntes han det var kjempemorro da han kunne si: "Hei, Turil!" " Hvurdæn hær do det?" (mamma heter Torill). Så det var morro.

5 kommentarer:

  1. Flott å høre at du trives Runa :D Han Jesús virker som en gøy fyr, hehe!

    SvarSlett
  2. Bra alt er bra =) kos deg

    SvarSlett
  3. Cathrine: Han er en veldig gøy fyr :D

    Anniken: Tusen takk! Alt er veldig bra nå ;)

    SvarSlett
  4. Så fint at det har ordnet seg!:) Jesús høres ut som en veldig bra vertsfar:)

    Tusen takk for kommentaren din (faktisk rekordlang, ja :P), det gir masse motivasjon til å ikke gi opp! Forresten tror jeg faktisk jeg skal snakke med lærer og ikke bruke all energien min på skolearbeidet, som du foreslo. Høres ut som en veldig god íde!

    Da er det håp for meg i 3STB også, det er veldig godt å høre :) Har jo veldig lyst til å avslutte videregående skole sammen med knallgjengen jeg begynte videregående med! :D

    Kos<3

    Forresten - innetid halv 2??? Det er helt sinnsvakt, vi har innetid 12 på det beste, men bare om vertsforeldrene våre vet vi er hjemme hos noen som de vet hvem er osv! Heldig :) Jeg kommer på den positive siden til å sette pris på friheten når jeg kommer hjem igjen til Norge :P

    SvarSlett
  5. Hurra for Jesús ! Virker som en knall fyr !! Husker jeg ble fan av han da jeg så han på videoblogger med Susanne og Anniken "killer i katong!" Hahahahhaha, han er nok en knasen dude! Håper det går bra nå!!! Klem ! <3

    SvarSlett