fredag 12. februar 2010

Gave fra Lina

Har masse og fortelle! Men aller først må jeg si at jeg har sittet på pcen helt siden jeg kom hjem fra skolen i dag. Og vet dere hvorfor? Jeg fikk bursdags- og julegaven min fra Lina (storesøster) i dag. Det var en boks med et nydelig bilde hun hadde malt selv (med smurfedrops inne), et skjerf hun hadde laget selv, et brev hun hadde skrevet. Men det var også en ekstern hardisk der. Skikkelig spennende med den eksterne hardisken, for jeg ante jo ikke hva den inneholdt. Den var stappet med disneyfilmer, serier, vanlige filmer, spill (Super Mario 64 bl.a. ), masse bilder fra da vi var i Australia, diverse hytteturer, bakedager, strandturer og utrolig mye mer. Skikkelig morro! Satt vel i 2 timer og bare så på bilder, og resten av tiden har jeg brukt på å se på film. Jeg så P.S I love you. Hadde ikke sett den før, men den var utrolig fin! Så tusen takk Lina for en alle tiders gave!

På skolen i dag hadde vi prøve i geografi. Jeg syntes den gikk ganske bra faktisk. Og da jeg gikk opp og leverte prøven var jeg litt fornøyd med meg selv. Alt dette strevet med lesing hele uka skulle endelig bære frukter, eller hva man sier. Den herlige følelsen varte helt til jeg hadde satt meg ned ved pulten igjen. Da satt nemlig læreren og leste gjennom prøven min. På et tidspunkt måtte hun holde seg for munn for ikke å le høyt. Så ja, vi får se hva det blir ut av den prøven. Og jeg som virkelig hadde fått svart litt ordentlig på noen av spørsmålene.

I siste time hadde vi filosofi. Og filosofilæreren er nok den aller merkeligste læreren vi har. Hver eneste time gjenntar han 2/3 av det han sa i forrige time. Så igrunn er det bare nødvendig å være der i de siste 20 minuttene for å lære noe nytt. Dette gjør jo faget ganske så kjedelig, så hun ved siden av meg satt og lakket neglene sine, mens noen andre igjen satt og hørte på musikk. Mens læreren ikke ser selvfølgelig. Det er helt stille, bare læreren som surrer av gårde med det han fortalte i forrige time. Men så. Plutselig midt oppi ingenting er det en eller annen som slipper en megabraker av en promp! Hele klassen holdt på å dø av latter og etter 5 minutter er det fortsatt noen som ligger på gulvet med åndenød. Stakars læreren hadde ikke hørt at noen prompet en gang, så han kunne ikke forstå hva han hadde sagt som skapte en slik reaksjon i klassen. Han drev jo og forklarte grunnprinsippene til Aristoteles.

Så det var min dag i Spania, i korte trekk.

Jeg fant noen fine bilder fra Australia på hardisken. Her er hele familien. Jeg gleder meg til dere kommer på besøk om bare 1 og 1/2 måned! Skulle nesten tro det var tatt i et slags studio, men sannheten er at Lina plasserte kameraet på selvutløser oppå en annen stein, også løp hun alt hun hadde for å rekke til steinene der vi andre var, før bildet skulle taes. Det tok et par forsøk for å få det til. Haha

Dette bildet må være ett av de morsomste fra hele turen. Mamma skulle kjenne litt på vannet, men så kom det en litt større bølge enn forventet. På bildet står hun og rister av seg vannet. Olav, til høyre skal prøve en gang til (og i neste sekund blir han også klissvåt), jeg står og holder meg for magen fordi jeg ler så mye mens pappa igjen står og filmer det hele i bakgrunnet. Og som dere sikkert gjettet, Lina står på den andre siden og tar bildet. Det er familien sin det tenker jeg.

4 kommentarer:

  1. Så fine bilder, Runa!! Koselig!! Og ja jeg må bare spørre: Hvem prompet og var det med vilje? hahahahahhahahaha. jeg ser det for meg, og hadde garantert vært en av de som lå på gulvet og sprellet. hahahhahha. Det går nok fint med eksamene, skal du se :-)

    SvarSlett
  2. Haha, jeg har virkelig ikke peiling på hvem det var, for ingen ville jo si at det var dem. Så jeg regner med at det ikke var med vilje :p Haha sinnsykt lættis! Jeg fikk sånne småanfall av latter hele resten av timen pga det der.. morro :D

    SvarSlett
  3. Så fint at du likte gaven:) håper du ikke syns det var for lite;) klem<3

    SvarSlett
  4. Jeg likte den kjempegodt! For lite nei :p Jeg synes det var en utrolig flott gave. Nå har jeg filmer, bilder og masse mer jeg kan kose meg med =)

    SvarSlett