fredag 5. februar 2010

Fikk tilbake to prøver i dag!

Yey! I dag fikk jeg tilbake historieprøven og og en engelskinnlevering vi hadde i forrige uke. På historieprøven fikk jeg 3 (som er den beste karakteren jeg har fått på en prøve i Spania) og i engelske fikk jeg 10, noe som er beste karakter, og læreren sto nesten og tilbad meg fordi hun syntes engelsken min er så perfekt. Haha, i Norge hadde jeg vel en 4 i engelsk tror jeg. For å illustrere litt hvor lett engelsken er her skal jeg skrive av noen oppgaver som vi får på prøvene:

Write a composition on the topis: Am I a consumerist? (80 - 120 words). Til deres informasjon så er paragrafen ovenfor her omtrent 80 ord. Det er hele friteksten de skal skrive.

Vi pleier også å få 3 eller 4 setninger som vi skal skrive om. De 4 nye setningene skal bety det samme. Begynnelsen av de nye setningene er allerede satt, så vi skal bare avslutte de 4 nye egentlig.

It was such a clever commercial that it was copied by many agencies.
Omskrivning: The commercial was so clever that many agencies copied it.
Det markerte i forrige setning er det som allerede er satt når vi skal skrive om setningen. Lett, ikke sant?

Forresten så var det mange som var skikkelig misfornøyde med historieprøven. omtrent halve klassen strøk, og jeg hadde faktisk bedre karakter enn 5-6 andre i klassen. Gøy for meg, kanskje ikke like morro for dem. Forrige historieprøve fikk jeg ingen karakter en gang, så det at jeg fikk en 3 nå er jeg veldig fornøyd med!

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med kjempegode karakterer, Runa ! ;-)

    SvarSlett
  2. Haha 3 er jo ikke kjempebra, men jeg er fornøyd igrunn :)

    SvarSlett
  3. Gratulere :D 3 i historie er utrolig bra! Bedre enn 10 i engelsk, hehe, selv om 10 er toppkarakteren :P

    SvarSlett
  4. haha, så bra! også på spansk da, morsomt!

    Gratulerer med engelsken også!=)

    SvarSlett
  5. Takktakk begge to :) Engelsken er vel igrunn ingen ting å gratulere for.. Haha det er så lett her at jeg kan nesten ikke tro det. De holder samme nivå på negleksen som vi holder på spansken vi lærer i Norge. Altså, temmelig lavt nivå.

    SvarSlett
  6. Du er saa flink altsaa! Virker som du jobber hardt, siden dette kan ikke komme av seg selv! Klem <3

    SvarSlett
  7. Den historieprøven hadde jeg lest utrolig mye til, så jeg er glad jeg fikk litt igjen for det :) Men engelsken jobber jeg ikke med i det hele tatt, og gjør stort sett leksene i samme time som vi skal gå gjennom det, eller så tar jeg det bare på sparket. Mange ganger ser jeg feil som læreren gjør og når hun snakker osv. Det er litt morro. hhihi klem <3

    SvarSlett