onsdag 12. mai 2010

Sende pakke til Norge - hecho

Da har jeg nettopp vært og sendt avgårde tidenes største pakke til Norge. Den veide vel omkring 15 kilo. Haha.. Har bare lov til å ha med meg 20 kilo på flyet + håndbagasje på 7 kilo, så 15 kilo sendt hjem er jo til stor hjelp. I tillegg tok familien med seg en god del da de dro herfra også. Utrolig hvor mye jeg har klart og samle opp på bare 9 måneder. Men greit å ha sendt hjem alt det som ikke er absolutt nødvendig de siste 3 ukene her (hjelp! Bare 3 uker igjen!), for jeg har en god del skolebøker og en kjempebunke med ark som er nødt til å bli med hjem i kofferten. Jeg trenger jo dem til alle prøvene jeg har nå, men jeg trenger dem også når jeg skal forhandle meg inn igjen i 3.klasse igjen. Lærerene hjemme må jo se hva jeg har gjort i år.

Hannah og jeg dro i alle fall med den megastore esken til postkontoret. Litt koslig at det alltid jobber de samme der, for vi er jo blitt på hils nå. Og de vet godt at vi ikke snakker perfekt spansk så hver gang det kommer et ord jeg ikke kan, som for eksempel avsenderkontigent eller strekkode, tar de seg tid til å forklare hva det betyr. Så de er jo veldig hyggelige da.

Men nå må jeg skyndte meg tilbake til prøvelesing. Har økonomi i morgen og fundamentos og geografi på fredag. Lite hjelper det at alle som går skole i Norge nå har 5 dager fri fra skole og attpåtil skal feire 17.Mai på mandag. Gjett hva jeg har på mandag. 2 prøver..... En i språk og en i historie. Blir herlig det tenker jeg. Og sitte der under prøven mens jeg vet at alle i Norge er festpyntet, med is og pølse i hånda mens dere synger nasjonalsangen. En ting jeg kan glede meg med er jo at jeg kun har 10 dager igjen med skole her, og at jeg har 3 måneder velfortjent sommerferie etter det.

Fikk noen bilder av Jesús i stad. Tenkte jeg kunne legge ut noen av dem.


Hannah, Adriana og meg. Adriana er niesen til Jesús og er her noen ganger. Her lager vi jordbær-milkshake.

Alle sammen

Se så søt Adriana er :)

Dette er fra bursdagen til Adriana.

7 kommentarer:

  1. Dere ser ut som er riktig såå søt liten familie :) I can't believe it's only one month left :O!!!

    SvarSlett
  2. Så fine bilder! Min kasse blir nok sendt i dag. Veide den i går og da veide den litt under 12 kg, men har lagt oppi litt ekstra. Regner med den kommer til å veie 12 - 13 kg, men prisene var jo ikke så gale. Lykke til med siste innspurt og prøvelesning! Un besito!

    SvarSlett
  3. Mathilde: Haha joda, vi er en liten søt familie :) Men snart blir det ikke mange igjen her. Både Hannah og jeg drar jo hjem snart. Blir bra med alle tilbake på Nesodden igjen <3

    Mariell: Takk! Nei, prisene var ikke så gale som jeg først trodde. Mye billigere enn å gjøre om biletten og kjøpe en ekstra koffert, eller betale overvekt for 15 kilo. Tusen takk det samme! Besikos (zaragozisk. De avslutter med -iko og -ika isteden for -ito og -ita. hehe) <3

    SvarSlett
  4. lykke til med resten av prøvene! gleder meg til du kommer hjem :)
    klem fra MArte <3

    SvarSlett
  5. que bonitas,, fotos Runa,,, ,,,, tu blog es chulisimo,, la verdad,, es que eres una artista del blog...... no entiendo nada,,pero las fotos me encatan,,,,,,,, abrazos
    jesus

    SvarSlett
  6. Marte: Tusen takk! Gleder meg masse selv :D

    Jesús: jaja muchas gracias:) No es verdad, no entiendes nada. No pienso que no puedes entenderlo jaja. Si hay algo especialmente que quieres entender, preguntame, y yo te lo digo. Abrazos

    SvarSlett
  7. entiendo todo tengo un traductor

    SvarSlett