lørdag 29. mai 2010

La cena de la clase

Først må jeg bare si takk til Lina (storesøster) som har laget ny header til meg. Dere ser sikkert at det er en stripe på midten? Det skal liksom forestille en bok da. Men skjønte dere vel. Hehe Altså, bloggen er litt som en bok dere kan bla i. Frem og tilbake og se hva jeg har drevet med i år. Valgte å bytte header nå, selv om det bare er en uke igjen av den utrolige reisen. Som en liten feiring av bloggen kanskje? Jeg har planer om å fortsette å blogge litt til etter at jeg kommer hjem, bare sånn at dere får vite om jeg kommer inn i 3.klasse, hva jeg må ordne når jeg kommer hjem, hva som er ufattelig deilig å komme tilbake til osv. Sånne ting som er morsmot når noen av dere kanskje har fulgt meg gjennom hele mitt utvekslingsår. Er jo litt kjipt å ende bloggen helt når jeg drar hjem, når historien går litt lenger, er det ikke? Men, jeg kommer ikke til å fortsette videre utover det. Mulig jeg tar i bruk bloggen igjen til en senere anledning? Vet ikke. Uansett så kommer den til å bli stående her, slik at man kan bla frem og tilbake og lese på nytt, lese det man evt ikke har lest osv. Og om det er noe jeg kan hjelpe dere med, om dere har noen spørsmål, så er det bare å sende en mail eller skrive det i kommentarfeltet. Etter at jeg har reist hjem til Norge ville jeg nok skrevet en mail, ettersom jeg da ikke kommer til å gå innom bloggen og oppdatere hele tiden.

Uansett. Det jeg egentlig skulle skrive om var hvorfor jeg ikke har oppdatert de siste dagene. Vi hadde nemlig avslutningsfesten for trinnet mitt i går natt. Vi går jo sisteåret, så en skikkelig avslutningsfest var på sin plass. Vi hadde holdt av en hel restaurant bare til oss. + lærere. Klokken 18.00 dro jeg til Xiomara, for vi hadde avtalt at jeg og noen andre venninner skulle ordne oss der sammen. Rundt halv ti ble vi hentet av kjæresten til hun ene, som kjørte oss til restauranten. Middagen var kjempegod og etterpå hadde noen planlagt noen oppgaver som de forskjellige lærerene måtte løse. Læreren i lengua måtte skrive et dikt, dramalærerene måtte imitere hverandre, noen lærere måtte synge, og andre måtte danse vals. Da de måtte danse vald endte det opp med at alle danset til slutt. Utrolig morro.

Senere dro lærerene, og vi var der igjen alene. Da ble alle bord i hele lokalet flyttet vekk og vi kunne feste hele natten. Kjempemorro! Rundt 07.00 gikk vi til skolen. Alle sammen i dress og kjoler selvfølgelig. Vi hadde musikk og fortsettet festen på veien til skolen. Veldig morro det også. Siste stykket tok vi buss fordi vi ikke orket gå mer. Og dere kan jo forestille dere hvor fornøyde enkelte var, da en hel gjeng avgangselever kommer syngende på bussen med høy musikk klokken 7 om morgenen. hihi

På skolen er det tradisjon at de låser opp gymsalen så man liksom skal "sove" der på natten etter festen, men ettersom vi festet ganske så lenge var jo ikke det akkurat nødvendig. Vi var i gymsalen litt og slappet av i det minste og ventet på at de andre elevene på skolen skulle begynne timene sine, og da alle hadde kommet inn i klasserommene løp vi systematisk gjennom hvert klasserom og ropte hurrasanger om at vi var ferdige, men at de måtte fortsette flere år til. Og da klokken var 09.30 var jeg tilbake hjemme. Sov helt til klokken 17, spiste litt lunsj og sov igjen til klokken 20.30, spiste middag og nå skal jeg sove igjen. Hehe Var utrolig morsomt alt sammen, men man blir jo sliten også etter så vill festing. Spanjolene kan virkelig det der altså. En ting som er spesielt morsomt i Spania er at de har så mange sanger som alle kan teksten på og som også har en tilhørende dans. Som f.eks. Macarena. Det er jo bare én av sikkert 100-vis som finnes. Men det er den eneste som har blitt verdenskjent da kan man si. Men de har massevis av sånne i forskjellige versoner som er utrolig morsomme når alle kan dem.

Det er litt forskjellige størrelser på bildene, men det er fordi jeg har "print-screena" noen av dem fra Tuenti. Jeg tenkte jeg skulle skrive alle kallevanene til de som er på bildene. Nesten alle spanjoler med et langt navn har et kallenavn. Bare sånn for at dere kan se hva som er vanlige spanske navn, og hva som er vanlige forkortelser for navnene.

Madi (Madalina), Jordi (Jorge), Eri (Erika) og meg

meg og Madi

 Isma (Ismael), Eri, Diego og Oscar
Merri (María) og Ana
Merri og Xio (Xiomara)

Isma, Jordi, Merri, Dani (Daniel) og Xio.

Noen ble litt trøtte etterhvert. Her sitter Fran (Fransisco) utenfor skolen og venter på at de skal åpne. Han var så søt der han sov, så jeg måtte nesten ta et bilde.

2 kommentarer:

  1. ha ha ha ha ha ha ha ! høres ut som en uforglemmelig aften. og du er ikke eneste som er litt ute av døgnrytme etter graduasjonsfesten! he he he ! kos deg de siste dagene !!! og god tur til madrid.

    SvarSlett
  2. Det var virkelig gøy! Kan tenke meg at de aller aller fleste er litt ute av equilibrio etter de festene der ja :p haha Tusen takk det samme!

    SvarSlett