tirsdag 4. mai 2010

Hei alle sammen! Jeg lever, men leser til prøver for harde livet. Dessuten har jeg en del andre saker å styre med som ordning av pass, hjemsending av klær (det er en del!) og andre saker. Dermed er blogging nedprioritert for å si det slik. I dag blåste det noe helt forferdelig i Zaragoza (det blåser normalt mye her, men dette var ille) og det meldte vindstyrker på opp mot 100 km/t. Det føltes på kroppen for å si det sånn! Og spessielt når jeg har sendt alle varme klær til Norge. Det var ikke mulig å gå rett da jeg skulle til skolen i dag, og da vi skulle hjem lå det strødd med greiner, busker, stein og trær til og med rundt om kring. Et digert tre falt ned rett utenfor der vi har klasserom, og den tok med seg to biler i fallet. En bil som sto parkert og en uheldig forbikjørende. Han var heldig for å si det sånn! Hadde han vært et halvt sekund hardere på gassen ville han ha blitt knust. Treet smadret panseret hans og bilen var hallveis løftet opp i lufta. Etter at treet hadde falt over bilen hans sto han med hånden for hjertet helt målløs flere minutter og bare så på det som faktisk kunne ha skjedd. Politi og brannvesen kom fort til stedet da og fikk ordnet opp, så det gikk jo fint.

En annen tragisk sak som har skjedd iløpet av helgen er at en gutt i paralellklassen, Victor, er blitt innlagt på sykehus. Han var på en fest hos noen andre i paralellklassen og ble på et tidspunkt utestengt på terassen der. Bare på spør selvfølgelig. Han sto og banken på vinduet, og plutselig hadde visst ruta han banket på knust og han fikk hånden gjennom. Hånden ble helt full av glass og pulsåren på den ene hånden ble revet over. Han overlevde heldigvis, men de sier at han må ligge på sykehus i 20 dager uten å gjøre noenting og etterpå til rehabilitering. Han mistet mye blod. Ganske traumatiserte klassekamerater som kom på skolen i går kan jeg fortelle. Og ikke minst foreldrene til han som hadde hatt festen.

5 kommentarer:

  1. åh stakkars gutt<3
    her er det jo både vind oog snø:O

    SvarSlett
  2. Runa ?! Har du allerede "prøvepakket" og funnet ut hvor mye du må sende hjem ,eller har du så store cantidader at du ser at det ikke går ned i kofferten? Jeg tenkte nemlig å prøvepakke en dag for å beregne ca hvor mye jeg må sende hjem. I så fall ; Vet du hva 10, 20 eller 30 kg ca koster å sende hjem ? etc?

    SvarSlett
  3. Evajean: Ja, jeg synes virkelig synd på han!

    Mariell: Jeg har faktisk bare pakket ned så mye som mulig i den pappesken jeg kjøpte av posten i Spania. Jeg vet at jeg har alt for mye til å kunne få alt i kofferten (etter å ha flyttet x antall ganger) så jeg sender hjem så fort som mulig. De sa på posten av 10 kilo ville koste rundt 40 euro. Regner med at jeg kommer til å sende hjem 15-20 kilo så fra 600 - 900 kroner vil gå med til å sende hjem saker. Men alikevel tror jeg det er billigere enn å betale overvekt, og kjøpe en ekstra koffert på flyet. Klem <3

    SvarSlett
  4. Akkurat det som skjedde men han gutten skjedde faktisk med en jeg kjenner også! ganske skumle saker.. Veldig fint å lese bloggen din, Runa:)

    SvarSlett
  5. Åj! Ja, veldig skummelt det der.. Så koslig at du synes det :)

    SvarSlett