fredag 14. mai 2010

Harde dager, men endelig helg

Litt liten tid om dagen, og litt for mye å gjøre. Det er så mye styr med prøver nå. Fatter ikke at det er mulig en gang. Filosofilæreren snakket i dag om at det hadde vært fint om hele systemet kunne byttes ut og man bare droppet selectividad fullstendig. Det hadde vel vært noe det! Neste uke er siste uka med prøver, og så har jeg recuperaciones (prøver som kan gjøres for å likevel bestå, om man har strøket faget).

Hadde prøve i fundamentos og prøve i geografi i dag. Ingen av dem gikk særlig bra. Gjort, glemt og skal aldri snakkes om igjen. Jeg er så evig glad for at jeg snart er ferdig med geografi her. Da er jeg ferdig med det faget for godt.

Forresten, har en gladmelding å komme med. Det kapittelet i matte som jeg i det hele tatt har forstått noe av hadde vi prøve i for ca en uke siden. Vi fikk den tilbake og gjett hva jeg fikk! 4 :D Det var riktignok ikke bestått, men når den beste karakteren jeg har fått i matte før har vært en 2´er, da er jeg mer enn fornøyd med 4. Det var en oppgave i prøven som de i klassen ikke var fornøyde med. De klagde til læreren på at ut i fra teksten som sto til oppgaven var det vanskelig å skjønne hva man skulle gjøre. Da sier læreren: Altså, det var to i denne klassen som gjorde den oppgaven helt riktig og fikk full score. En av dem var Runa. Med den spansken hun har lært på 9 måneder klarte hun å gjøre oppgaven helt feilfri, så ikke kom her og fortell meg at språket var vanskelig. Haha. Litt morro at det bare var jeg og en annen som hadde fått den til. Det var forresten den samme oppgaven som jeg snakket om her om dagen.

I kveld tar jeg en liten pause fra studier og setter meg ned med en serie eller film. Men så må jeg opp tidlig i morgen for å begynne å lese til historieprøve på mandag, filosofi på tirsdag og så alle de andre prøvene som kommer rullende resten av uka. Bare 8 dager med skole igjen! Lever på den tanken akkurat nå.

4 kommentarer:

  1. Sykt digg at du skal snart hjem og er ferdig med den gale spanske skolen! Og grattttis med matten - smud! og forresten du skrev en gang at de alltid forsyner deg emd mat rett fra kjelen - det gjør de her også, de synes visst det er litt "uhøflig" å sette kjelene på bordet. EHm litt random. men oh well!

    :)

    SvarSlett
  2. Hei Runa
    Ikke mye tid i Spania igjen nå! Vi kom hjem igår kveld sammen med Lina og all bagasjen. Hele bilen var full så det blir litt i løpet av ett år. Håper du har sendt hjem nok via posten.

    Nå gleder vi oss til at du kommer hjem.

    Mange klemmer fra pappa

    SvarSlett
  3. Helt enig Runa! De prøvene som er for tiden sliter meg helt ut! Så vi er nok flere om å være veldig klar for både sommerferie og hjemreise nå! Men stå på, du er flink så resten av prøvene går nok bra, de også :-) Gratulerer med super mattekarakter!

    SvarSlett
  4. Astrid: Ja det blir utrolig bra å komme hjem nå:) Haha jeg har fått det for meg at det er litt ufint å bare sette det på bordet her også. Hehe Men det er jo lettere å ikke overspise når man gjør det slik. :)

    Pappa: Ja jeg kan tenke meg at Lina hadde en del. haha det samler seg jo opp ganske så mye iløpet av et år. Jeg sendte hjem omtrent halvparten av det jeg hadde her, så jeg tror nok det skal gå fint. Skal prøvepakke så fort jeg får tid og se om jeg får plass til alt. Om ikke, da sender jeg hjem enda litt til. Men som sagt, jeg tror det skal gå fint nå. Jeg gleder meg masse til å komme hjem også! Mange klemmer fra Runa

    Mariell: Ja, jeg er helt utslitt jeg. Men som jeg skriver i teksten, det hjelper å tenke at det bare er for 8 dager til og at jeg snart er ferdig med alt sammen. Gøy med utveksling, men etter så lang tid så blir det veldig deilig å komme hjem igjen også :) Lykke til videre du også! <3

    SvarSlett