fredag 7. mai 2010

Matteprøven og busstur

Hei dere! Jeg svever på en liten rosa sky akkurat nå. Men bare i dag, i morgen og på lørdag. På søndag er det tilbake til gråværet igjen. Hadde matteprøven i dag, og jeg tror faktisk at den gikk helt greit. Etter prøven kom hun (María) i klassen som har best karakter i matte og spurte meg hvordan jeg hadde løst den ene oppgaven. Og jeg forklarte henne hvordan jeg hadde gjort det, og da så hun bare på meg og sa: faen, da løste jeg den feil. Etterpå gikk hun til læreren og spurte om jeg hadde gjort det rett, og det hadde jeg. Imagine that! Akkurat dette kapittelet om sannsynlighetsregning hadde jeg i Norge i fjor, og det greide jeg ganske så greit hjemme også. Og i Spania har de ikke fokusert mye på problemløsnning og sannsynlighet tidligere tror jeg, for spanjolene sliter med dette. Da er det ekstra morsomt når selv de beste i klassen snur seg mot utvekslingsstudenten som har fått 0 eller 1 på alle matteprøver frem til nå og spør om hjelp. Men selvfølgelig, jeg vet jo bare at jeg har riktig på denne ene oppgaven. Og det var 11 i alt. Svarte på 8 av dem, men jeg tror jeg klarte meg greit. Jeg skimter så vidt en 3 i matte i enden av tunnelen. Krysser fingrene for det i alle fall. Og forresten, fundamentosprøven ble utsatt til i morgen, men siden jeg skal til Madrid og ordne passet mitt skal jeg ta den på mandag.

Etter skolen bestemte Hannah og jeg oss for å stikke til togstasjonen og kjøpe togbilletter (jeg til Madrid i morgen, og hun til Barcelona om 2 måneder) bare for å få det unnagjort. Etter litt diskusjon frem og tilbake fant vi ut at vi ikke gadd å gå så langt til bussen så vi skulle prøve oss på en annen en, som vi ikke har tatt før. Etter mye prating og tull på bussen satt vi plutselig på endestoppet. Hm.. Og hvor var det vi skulle gått av?? Haha, viste seg at vi hadde kjørt i en gate som lå rett ved siden av togstasjonen, men akkurat slik at man ikke ser den. Derfor hadde ikke vi sett at vi skulle av.


Yey, Hannah og Runa på nye eventyr. Men, det er jo en utrolig reise det her, så eventyr skal man jo ha!

Vi måtte uansett gå av bussen, for det var jo siste stopp. Hannah fikk litt hetta, for vi visste jo ikke hvor vi var. Men så så vi på bussrutene og fant ut at vi ikke var så langt unna likevel, så vi gikk isteden resten av veien til togstasjonen. Det ble en fin tur da i alle fall, og vi fikk snakket med masse hyggelige mennesker (måtte jo spørre om veien).
En gammel mann utenfor togstasjonen spurte så pent om vi hadde lyst til å bli tatt bilde av sammen, så da takket vi ja. Vi kom da frem til slutt!

Ps. Mulig det blir litt dårlig med oppdateringer i noen dager. Kommer ikke hjem fra Madrid før lørdag kveld, så hasta luego/pronto/la vista/domingo - lo que quereís.

2 kommentarer:

  1. Du Runa, du Runa, jeg tror ikke det er noe som greier å vippe deg av pinnen. Du er utrolig flink til å får vridd alt til noe positivt! Det er en bra egenskap å ha! Klem fra mamma.

    SvarSlett
  2. Det hjelper jo ingen å være negativ ;) Smil til verden og verden smiler til deg! Klem fra Runa

    SvarSlett