tirsdag 25. mai 2010

Ferdig med spansk skole

Da er jeg ferdig med skole for i år dere! 3 velfortjente måneder med sommerferie har da altså begynt! Kan virkelig ikke beskrive hvor digg den følelsen er. Nå trenger jeg ikke bekymre meg for mer skolearbeid eller prøver på en stund.

Hadde siste prøve i dag i første time. Tror faktisk den gikk helt greit, så filosofi skal jeg nok klare å bestå. Under prøven ble jeg sittende å tenke at det var det aller siste jeg gjorde på spansk skole. Og når jeg tenker meg om så var faktisk filosofi det aller første jeg gjorde på spansk skole også. Første dagen på spansk skole hadde jeg filosofi i første time, og allerede da måtte jeg snakke høyt i timen. Angél, læreren i filosofi, spurte meg litt om Norge og fortalte at han hadde venner derfra. Det tror jeg vi har snakket om en million ganger dette året, og han går aldri lei. Han må være den utlendingen jeg har møtt som er mest norskofil. Han DIGGER Norge. Han har pleid å nevne sånn omtrent annen hver time ett eller annet om det fantastiske skolesystemet, eller at vi må kjøpe alkohol på polet, at nordmenn er et så rolig og behagelig folk osv. Det er jo veldig morro for meg da.

Jeg snakket med rektor på skolen i dag og han har enda ikke klart å ordne pensum til meg. Så jeg fikk mast litt, og han sa jeg kunne komme og hente alle nødvendinge papirer og pensum på fredag. Håper virkelig han har det ferdig da! Jeg spurte også om jeg kunne få med meg alle prøvene jeg har gjort dette året, men det var visst absolutt ikke lov. Det var faktisk veldig forbudt. Han sa jeg kunne spørre hver og en av lærerene mine om jeg kanskje kunne få lov til å låne dem og ta en kopi. Så jeg gikk å snakket med læreren i økonomi for å høre hva hun sa. Hun sa at hun kunne ikke skjønne at det ville være noen fordel for meg at jeg tok med meg prøvene (i det minste i økonomi) tilbake til Norge og viste dem til lærerene der, for jeg hadde jo bare fått dårlige karakterer. Hun sa at hun kom til å sette en høyere karakter på meg enn det jeg har klart å få på prøvene, på grunnlag av innsats i timen og at hun ser at jeg virkelig har prøvd. Og når jeg tenkte litt over det så tror jeg igrunn hun har rett. Lærerene i Norge kan jo ikke vite hvordan jeg har vært i timen og om de ser prøvene jeg har gjort i økonomi kan de jo tenke at jeg ikke har prøvd så hardt. Så vi kom til at jeg bare skal droppe å spørre alle lærere om kopier av prøvene. Det er bare stress for alle, og jeg vil ikke få noe positivt ut av det.

Da var altså jeg ferdig med skolen i Spania. Det har virkelig vært en opplevelse og MYE hardt arbeid. Men man kommer seg jo gjennom det meste bare man vil nok. Og hva skal jeg gjøre de siste 11 dagene i Spania? I morgen skal Hannah og jeg til et kjøpesenter, på torsdag er det middag med klassen, på fredag henter vi karakterer, til helgen er siste helg i Spania så skal ut med en del venninner og feire at vi er ferdige med skolen og utnytte vår siste helg sammen, og til uka vet jeg ikke helt hva jeg skal. Neste torsdag blir min avskjedsfest i huset til Xiomara og neste lørdad åker det hjem! Så der var en oppsumering av hva jeg skal.

Hadde noen fler bilder fra da vi var i parken å leste
Vi fikk faktisk lest en del. Kan anbefales å stikke til stranda/parken for å lese til prøver osv. Var veldig deilig!


4 kommentarer:

  1. Herlig aa vaere ferdig med skolen for i aar :) Haaper virkelig at du kommer inn i 3.klasse!

    SvarSlett
  2. Yeeey! Endelig ferie! Bra jobbet, Runa!! Apropo de prøvene.. Jeg fikk faktisk alle filosofiprøvene mine (det gjorde resten av klassen også). Læreren spurte om vi ville ha dem, men det var egentlig ikke lov, så om vi tok i mot dem, kunne vi ikke komme og klage på karakterene senere. Hun ville gi dem fordi da kunne vi se igjennom alle filosofene vi har hatt om, og få litt ideer til selectividad i filosofi (for alle prøvene er jo like). Det så koseig ut i parken!! God sommer!!

    SvarSlett
  3. Ida: Ja, utrolig deilig! Håper virkelig det jeg også. =)

    Mariell: Que maja tu profesora :) Digg å vøre ferdig ja! Endelig kan vi ta det litt med ro og virkelig nyte oppholdet her i Spania. God sommer til deg også :) Håper vi kan få til en reunion mot slutten av ferien. Hadde vært morro :)

    SvarSlett
  4. Digg! Jeg er ferdig på skolen i morgen! :D

    SvarSlett