onsdag 5. mai 2010

1 måned igjen

Hjelpes! I dag er det 5.Mai og det er faktisk bare 1 måned igjen til jeg skal hjem igjen til Norge. Det kommer til å bli rart å komme hjem igjen merker jeg. Etter snart 9 måneder i Spania er jeg blitt godt vant med måten å leve det spanske livet på, så nå blir det jo Norge jeg må venne meg til igjen. Bare for å nevne noen ting som kommer til å bli nesten litt kjipt når jeg kommer hjem er jo måltidet comer. Her spiser vi et varmt middagsmåltid rett etter at vi kommer hjem fra skolen. Og det står ferdig når jeg kommer hjem. Eneste maten jeg har laget i hele år er matpakka og frokosten. Har vært veldig deilig å få servert alle de andre måltidene. Men samtidig så har det vært litt dumt også. For i Spania fyller man ofte på talerkenen på forhånd (i alle fall i de familiene jeg har bodd hos). Og de er jo alltid så redde for at vi skal gå rundt sultne, så de fyller gjerne på ekstra mye. Og det har resultert i at jeg har spist mer her enn jeg normalt gjør i Norge. Så det blir deilig å kunne velge selv hva og hvor mye jeg skal spise.

Det kommer til å bli trist å reise fra alle vennene jeg har fått her og familien. Men den jeg tror det kommer til å bli aller vanskeligst å reise fra må nok være Hannah. Vi er blitt så gode venner iløpet av året og har vært gjennom så mye sammen. Flere familiebytter, problemer og ja, det meste igrunn. Men vi har alltid vært der for hverandre. Har planer om å kanskje ta meg en tur til Tyskland etter Roskildefestivalen i sommer, om det lar seg gjøre. Hadde vært utrolig koslig å besøke Hannah i byen hun kommer fra og møte vennene hennes i Tyskland.

Jeg hadde forresten en prøve i geografi i dag. Hadde ikke lest så altfor mye til den, men det spiller jo igrunn ingen rolle. Jeg får jo 0 uansett. María i klassen nevnte at hun syntes det var veldig merkelig at hun gav meg en 0 når hun sa at jeg hadde skrevet utrolig mye bra på den forrige prøven. Og når jeg også er ferdig med geografi i Norge (er jo avgangsfag i 1.klasse) så gidder jeg ikke sitte oppe halve natten for å lese til en prøve jeg kommer til å få null på uansett. Fikk skrevet en og en halv side da, så ble ikke sittende med blankt ark i alle fall.

I morgen er det prøve i matte og fundamentos, og jeg håper at det går bra. Om jeg får bra på denne fundamentosprøven så er det uligheter for at jeg består til sommeren. Håper virkelig på det! Matte er det vel heller liten kjangse for at jeg kommer til å bestå, men om jeg gjør det greit på denne prøven så kanskje jeg får en 3 i det minste? Jeg sitter i det minste å leser til prøver nå, også får vi se hvordan det går i morgen. I morgen er forresten siste skoledag før jeg tar helg også. For på fredag reiser jeg til Madrid på besøk til Cathrine! Eller, egentlig skal jeg jo fikse passet da, men det tar ikke hele dagen tror jeg. Og så overnatter jeg hos Cathrine og drar hjem igjen på lørdagen. Blir kos å se henne igjen! Har jo ikke sett henne siden vi var i Pyreneene i jula.

Ønsk meg lykke til på prøvene i morgen da!

3 kommentarer:

  1. Kjære Runa. Lykke til på prøvene :-) Klem fra tante Kari

    SvarSlett
  2. Lykke til Runa! Det kommer til å gå bra det er jeg sikker på! God tur til Madrid, hils Cathrine!Klem mamma

    SvarSlett
  3. Tusen takk tante Kari og mamma! Skal hilse til Cathrine fra deg :) Klem Runa

    SvarSlett