søndag 16. mai 2010

16.mai er dagen før 17.mai - visstnok

Hello! Ja, da var det søndags kveld. 16.Mai. Tipper det er mange som skal ut og feste i kveld, og enda fler som skal feire i morgen tidlig. Jeg satt og snakket med en venninne tidligere i dag, og hun spurte om jeg kunne hjelpe henne å velge hvilken neglelakk hun skulle ta på til i morgen. Slik var samtalen:

Venninne: "Hvilken neglelakk skal jeg ta på til i morgen?"
Jeg: Jeg vet ikke.. Eh, skjer det noe spessielt i morgen? Du skal vel bare på skolen?
Venninne: Mulig du har bodd litt for lenge i Spania og har glemt våres skikker, men i morgen er nemlig dagen vi feirer Norges grunnlov. Haha
Jeg: Ah! Ja det stemmer det. Det er jo 17.Mai i morgen.

Haha, så der kan dere se. Ikke så lett å få med seg alt som skjer hjemme. Men 17.Mai burde jeg vel strengt tatt ha greid å fått med meg. I disse prøvetider går datoer meg hus forbi, og jeg tenkte ikke på at det var 16.Mai i dag engang. Jaja, jeg vet det nå.
Blir litt trist å sitte på skolen å ha historieprøve i 2.time når jeg vet at det er på omtrent samme tid som de synger nasjonalsangen hjemme og heiser det norske flagg til topps. Men bare vent, jeg kommer snart hjem igjen jeg også. Og da skal jeg ta igjen for alt det tapte. Og 17.Mai finnes jo i Spania også, så vidt jeg vet. Jeg må bare ordne all feiringen selv.

Gammelt bilde, men det passet så fint med flagget og alt.

Hva mer er det å fortelle? Hm. I går var jeg på middag med laget. Veldig morro og veldig koslig. Men klarer liksom ikke helt å venne meg til å feste med trenerene. Etter at vi hadde spist til klokken var rundt halv 2, stakk vi videre til et diskotek. Nå er jo ikke trenerene våres så veldig gamle, og en del av jentene/damene er like gamle/eldre som dem, men likevel. Jeg synes bare det blir litt merkelig. Men det var jo morro da.

Og i dag var Hannah og jeg og så Robin Hood på kino. Pappa, den kan jeg garantere deg at du vil like! Jeg likte den kjempegodt i alle fall, selv om stemmene selvfølgelig var på spansk. Litt merkelig, men man venner seg faktisk til det. Det eneste jeg ikke greier å venne meg til er serier jeg er vandt med å se på engelsk, og så plutsleig får rollene spanske stemmer. Som f.eks. The Simpsons og Family Guy. Høres helt rart ut når Bart og Lisa snakker på spansk.

2 kommentarer:

  1. Hei Runa og gratulerer med dagen!

    Det ligger flere mailer og venter med bilder og video (om den gikk gjennom da)fra vår feiring av 17 mai her på Nesodden.
    Ellers alt vel her hjemme. Gleder meg til å se Robin Hood med Russel Crowe i hovedrollen. Han greide seg jo meget bra i Master & Commander som jeg har sett en del ganger.

    Ha bra så lenge og mange klemmer fra Pappa

    SvarSlett
  2. Hei Pappa! Tusen takk :)

    Jeg har fått bildene, og de var veldig fine. Men filmene har ikke kommet. Vet ikke helt hvor du har sendt dem hen.

    Russel Crowe greide seg veldig bra i Master and commander, og den filmen liker jeg kjempegodt. Det er jo samme ressigør som har laget Robin Hood, og med samme hovedrolle så er det i samme stil.

    Mange klemmer fra Runa

    SvarSlett