søndag 2. mai 2010

Herlig helg

For en flott helg! Og den er enda ikke ferdig, for vi begynner nemlig ikke før på tirsdag på skolen igjen. Siden 1.mai var på en lørdag og det ikke ble noen ekstra fridag er det holdt av en dag ekstra. En fri-fra-jobben-dag skal man jo ha når det er arbeiderenses dag man feirer. Spanjolene altså! I går dro jeg med Xiomara på kino. Jeg spanderte på henne som takk for middagen hun stelte i stand da Jesper kom på besøk. Vi hadde det kjempekoslig og filmen var veldig søt! En oprinnelig italiensk film, men dubbet til spansk selvfølgelig. Utrolig at jeg skjønner alt de sier nå. Jeg nyter det!

Etterpå tuslet vi til Marta og spiste middag hos henne. Og deretter til Xiomara igjen. Der sov jeg til i dag. Og i dag, klokken 9 sto vi opp. Igrunn er det veldig deilig å stå opp så tidlig i helgene. Da får man gjort noe ordentlig ut av dagen. Og det liker jeg! Her i Zaragoza er det bysykler som det er i Oslo. At jeg ikke har laget meg et sykkelkort er jo utrolig teit. Det er noe jeg anbefaler neste års utvekslingsstudenter! Sjekk ut om det finnes noe slikt som bysykkel i byen du skal til, og lag det med en gang du kommer. Greit å ha, koster lite og i tillegg er det en utrolig flott måte å se byen på. Uansett, vi dro ut igjen og fant oss noen sykler. Vi syklet til Expo-området (Zaragoza hadde Expo2008) og det var så fint der! Etter å ha satt fra oss syklene gjorde vi det som må være spanske ungdommers yndelingsaktivitet. Ta bilder! Og jeg tuller ikke når jeg sier at 2000 bilder av seg selv på tuenti (spanske facebook) er normalt. I Norge så ligger jo normalen på 50-400 kanskje. Da ser dere jo forskjellen. Dette pleide visst Xiomara og Marta å gjøre hver helg. I det minste så ofte det lot seg gjøre og var fint vær. Jaha, da fikk jeg prøvd det også. Var jo veldig koslig da, det var det.

Her er noen bilder fra vår lille utflukt

 
                                                                    Dette er faktisk bare en vegg

Herlig med varmen nå! Helt perfekt vær. Kan bruke sandaler, men også yndlingsvårjakken min uten at det blir for varmt eller for kaldt.

Xiomare og Marta

5 kommentarer:

  1. Du er søt <3 Så må du huske at spanjolene tagger seg på absolutt alle bilder da, selvom de ikke er på det :P

    SvarSlett
  2. Jeg liker antrekket! :) Er du THA Moteikon paa skolen ;)? Kan se det for meg haha :)

    SvarSlett
  3. Susanne: Haha Jeg blir litt gæren av det, for jeg vil jo ikke bli tagget på alle mulige rare, random bilder av dem på min norske facebook. Haha greit på tuenti, siden det er spansk. haha

    Mathilde: Takk! Haha jeg vet ikke om jeg er det, men jeg har blitt kalt pija, oversatt til snobb (som regel ikke negativt)/en som bryr seg om klær og utseende noen ganger. :p

    SvarSlett