tirsdag 2. mars 2010

to skritt frem, ett skritt tilbake

Som tittelen sier. Jeg sniker meg fremover med sneglefart. Fikk tilbake filosofiprøven i dag og jeg fikk en 4. Jeg er dødsfornøyd med det faktisk! Litt flaut å si det, men det er den beste karakteren jeg har fått hittil i Spania. Så det var de to skrittene frem. I timen etter filosofi hadde vi prøven i fundamentos. Den gikk ekstremt dårlig. Fundamentos er ett av fagene jeg har hatt en liten mulighet å få en grei karakter, men den prøven vi fikk i dag var vanskelig! Spanjolene sa til og med at den var vanskelig. Fikk til å svare på ett spørsmål bare. Så det var det ene skrittet tilbake. To skritt frem, ett tilbake.

Men her hjemme fortsetter det å være superstemning hele døgnet. Jeg sitter å leser til prøver eller gjør lekser store deler av fritiden, når jeg ikke er på trening, så det er litt slitsomt  nå om dagen. Men det er bare to uker til og så drar jeg til Valencia og besøker Mariell. Gleder meg til det. Jesús holder oss også underholdt med ballettoppvisninger på kjøkkenet mens vi vasker opp, så vi har det morro.

2 kommentarer:

  1. Hei Runa
    Det går jo fremover tross alt. Det viktigeste er at du får med deg språket. Jeg er i Galveston,Texas for øyeblikket og her går faktisk ganske mye på spansk. Meksiko er jo nærmeste nabo i sør, så spansk er bra å ha med seg.
    Påsken nærmer seg raskt og vi gleder oss til å komme nedover på besøk-
    Mange klemmer fra pappa

    SvarSlett
  2. Hei pappa!
    Ja, det viktigste er jo språket, og det kommer seg sakte men sikkert :D Ja, spansk er jo verdensspråket etter engelsk. Om man ikke regner med kinesisk da, men kinesisk er jo ikke et verdensspråk ettersom de bare snakker det i Kina. Jeg satt og tenkte på det i stad faktisk, at det ikke er lenge til dere kommer nå! Mindre enn en måned. Nesten bare 3 uker. Jeg gleder meg skikkelig! Mange klemmer fra Runa

    SvarSlett