onsdag 10. mars 2010

Yzma

Oppdatering på Fran(cisco) og fotballfronten i klasserommet: I dag kom han gående med én krykke. Tror hele klassen skjønte at han egentlig ikke hadde sååå vondt men at han likte oppmerksomheten han fikk ved å halte rundt med krykke. På slutten av dagen tar han nemlig løpefart og hoppet ned trappen, så tror ikke han hadde så altfor vondt nei. Mattelæreren vår, som i tillegg er sekretær på skolen la merke til alle fotballmerkene på veggene i klasserommet i dag. Det er ikke så rent få om man ser litt etter. Han sa at den neste som blir tatt i å spille fotball inne må bruke påsken på å male om klasserommet. Og han var helt 100% alvorlig. Så ja, tror vi kommer til å se lite til den fotballen fremover.

I geografitimen i dag fikk vi vite at kun to personer hadde bestått prøven. Surprise?! Det var de to samme som alltid består prøvene. En oppgave fra prøven var at vi skulle sammenligne klimaet i Alicante og i León. Etter prøven står vi å diskuterer hva som var riktige svar og Daniel (ny gutt i år, Anniken) sier: Men hvordan i hulsete skal jeg kunne vite hvor Alicante ligger? Så peker han på Cádiz (helt sør i Spania) og sier: Jeg trodde Alicante lå her jeg! Haha gjett om klassen lo da ugla sa at spørsmålene var enkle og at alle i det minste kunne svare på spørsmålet om byene og klima, for alle visste vel hvor Alicante lå? Tydeligvis ikke alle. Jeg kom forresten på en ting i stad. Jeg sitter ofte dypt i mine egne tanker i geografitimene fordi de er så fantasiliastisk kjedelige. Jeg sitter og ser på læreren, men jeg hører ikke etter hva hun sier. Og plutselig slår det meg hvor ufattelig lik hun er Yzma i "Et kongerike for en lama". Haha


2 kommentarer:

  1. haha :p

    flink du er til å lese, vi kan bare gjøre vårt beste alle sammen...fullt prøvekjør her også.
    ville bare si at jeg håper du og mariell koser dere masse nå til helgen i valencia!

    SvarSlett
  2. Nå forstår jeg hvorfor du ikke får karakter i geografi Runa!!!!P Når du tenker på tegnefilm og ikke hører etter hva lærern sier er det jo ikke så rart!!!! God tur til Valencia!

    SvarSlett