søndag 21. mars 2010

San Pepe

I går hadde vi det gøy! Dro nesten rett etter skolen for å møte de andre som skulle på fiestaen også dro vi med buss ut av byen til El parque de atracciones.  Det kan sammenlignes med Tusenfryd kanskje? Bare en god del mindre, og ikke så mange karuseller. Men parken var litt avstengt slik at folk skulle samles litt mer. Og det kan du si, samlet ble vi. Det var ekstremt mange der! Og kun studenter. Egentlig var det en fest for universitetsstudenter i Zaragozaområdet. Så i går var jeg på Erasmus (utveksling av elever i Europa som studerer på universitetet) og studerte psykologi. Heldigvis var det ikke så mange som spurte om hvor jeg studerte hen, for jeg har virkelig ikke peiling på hvor de studerer hen. Vi feiret visst San Pepe, Tror han er helgenen for studenter eller noe i den duren. Spanjolene bruker jo som kjent en hver anledning til å feste. Det er jo en grunn til at det finnes helgener for alt mulig rart.

Her er Cristina, meg, María og Marta + to venner av María som jeg ikke husker hva heter.


Å slik ser det ut når hundrevis av studenter er i en og samme park. Ryddefolkene hadde nok en del å gjøre i dag ja.

Jeg og María tar en spansk en. The Serious look.

Vi dro hjem ganske tidlig, så jeg var hjemme klokken 1. Da hadde vi jo vært der i 7 timer alt så egentlig helt greit. Jeg var døsliten. I dag sov jeg lenge, sto opp og ryddet hele rommet før jeg vasket gulvet i hele huset. Har også gjort litt lekser og faktisk lest matte. Senere snakket jeg med Jesper på telefon og han hadde da akkurat vært å trent. Så jeg ble litt inspirert og dro å svømte en times tid. Veldig deilig. Nå har Hannah kommer hjem fra Valencia så nå sitter vi begge to å pusler med Pcen. Mange av vennene mine skal ut i dag også, men jeg fant ut at jeg igrunn ikke orker to dager på rad. Dessuten må jeg opp litt tidlig i morgen å gjøre litt lekser, så likegreit å få sovet litt ordentlig i natt.

2 kommentarer: