tirsdag 9. mars 2010

Prøver

Jeg har ikke noe liv disse dager, og jeg har svært lite spennende å fortelle om. Jeg er på skolen og har massevis av prøver, og jeg drar hjem og leser til nye prøver. Dette har vært min hverdag i snart 2 uker nå. Men jeg begynner å se lyset i enden av tunnellen! På fredag er siste prøve før lærerene må sette karakterene før påske. Og da reiser jeg samtidig til Mariell i Valencia for å besøke henne. Jeg gleder meg til litt roligere tider, mer søvn om natten, og mulighet til å gjøre noe annet enn å studere hele dagen (og natta).

Jeg fikk tilbake den psyco-ekstremt vanskelige matteprøven i dag og fikk som forventet en 0. Altså totalstryk uten karakter engang. Men så skal det også sies at det kun var to stykker i klassen som besto denne prøven og andre spanjoler som også fikk 0. Det var en vanskelig prøve. Lengua (språk) prøven gikk helt greit, og jeg tror jeg fikk det til ganske bra egentlig. Og engelskprøven som jeg også hadde i dag gikk veldig bra.

Har en ting og fortelle fra skolen. Guttene i klassen har drevet å sparket fotball inne i klasserommet i hvert friminutt til alle andres store irritasjon. De har jo ikke akkurat full kontroll hele tiden og ballen flyr veggimellom og treffer rett som det er andre i hodet der de så fint sitter og øver til en prøve. De har til og med ødelagt deler av taket fordi de sparker ballen så hardt at takplatene brekker. I går drev de selvfølgelig på med det samme, og ballen flyr kjapt frem og tilbake. Fransisco gjør seg klar til å gi et skikkelig kraftspark, men i steden for å treffe ballen treffer han kateteret. Han greier nesten ikke holde seg på beina og har så vondt at han nesten begynner å gråte. I dag kom han haltende på skolen. Og for å si det sånn, det ble ikke noe mer sparking av ball inne. Maria og jeg gikk å lo for oss selv da vi så han komme. Når at så mange andre har blitt "skadet" etter at ballen har kommet på avveie hadde han nesten fotjent det litt.

4 kommentarer:

  1. Vell fortjent til Francisco!! De holdt på med den ballen i fjor også. har de ikke vokst det av seg ennå!? det er gale! I fjor ble hele klassen straffet å og måte være inn i begge de lange friminuttene og studere pga Mikel sparket en ball i gangen som tilfeldigvis traff lengualæreren i hodet!

    SvarSlett
  2. Haha Var det Mikel som gjorde det?! Hver eneste gang lengualæreren kommer inn i klassen og hun ser den ballen sier hun: Vær forsiktige nå, dere husker jo hva som skjedde i fjor. Hoho Men hun sier det med et smil da. Jeg liker henne jeg, selv om hun er litt streng på karakterene.

    SvarSlett
  3. Carmen er kjempesøt =) Vi utlendigenene (meg, tyskeren og amerikaneren)kalte henne for the grandmother!
    Ps: lesper når du snakker spansk? hehe

    SvarSlett
  4. Ja, jeg liker henne veldig godt :) Helt sant! Hun er AKKURAT som en bestemor. Jeg prøver å herme etter spanjolene så godt jeg kan, så ja, jeg lesper, sier Madrith og ciudath (madrid og ciudad). Hehe

    SvarSlett