fredag 12. mars 2010

Da var jeg på toget til Valencia

Hei dere! Da har jeg endelig komemt emg på toget og peker nesa mot Valencia. Etter mye styr og stress gikk det til slutt. Og jeg som dro to timer tidligere fra skolen for å pakke, ordne meg mat osv.

Hadde historieprøven i 4.time og de gikk helt ok igrunn. Etter prøven gikk jeg hjem, for å pakke som sagt, fordi jeg ikke hadd etid til dette i går. Da satt jeg nemlig oppe hele natten å leste til historieprøven. Da jeg kom hjem hadde jeg jo ganske så god tid, så jeg stakk på butikken for å kjøpe meg noe å spise på turen. Jeg tok meg god tid til å pakke og alt var bare kos igrunn.

Men plutselig hadde jeg litt dårlig tid likevel, til tross for den gode tiden jeg hadde hatt tidligere. Men sånn er det vel alltid. Man har jo veldig god tid helt til man får dårlig tid. Uansett.. Jeg ble litt stresset, for jeg måtte jo rekke toget, så jeg løp ut av huset og ned til stasjonen. Men gjett hva som skjedde da jeg skulle finne frem billettene. Jo, Runa Lillejordet hadde nemlig glemt å ta med seg lommeboka, som hun dobbeltsjekket at hun hadde lagt i veska før hun dro. Men greia var at da jeg sjekket at jeg hadde den i veska, så la jeg den utenfor veska igjen etterpå. Haha, hvorfor har jeg ALLTID uflaks når det gjelder tog? Forrige gang jeg skulle med tog i Norge satte jeg meg på flytoget når jeg egentlig skulle på regionaltoget! Og spør meg ikke hvorfor.
Uansett, jeg ringte i all hast til Hannah, og tryglet henne om hun kunne løpe til stasjonen med lommeboka mi. Heldigvis for meg driver Hannah med løping  og terrengløp på fritiden så hun var nede på stasjonen innen 5 minutter med lommeboka. Jeg rakk toget med en margin på 30 sekunder. Har jeg verdens snilleste vertsøster eller? JA! Så Hannah, om du leser bloggen min i dag (hun ovresetter i Google translate), TUSEN TAKK FOR AT DU REDDET VALENCIATUREN MIN!

3 kommentarer:

  1. Hahaha, ja det var bra det ordnet seg!! ellers hadde det vært litt kritisk her!!!

    SvarSlett
  2. For en snill vertssøster du har!!! =) Kos deg i Valencia

    SvarSlett
  3. Hun er kjempesnill :) Hadde jo vært sykt dritt og ikke fått reist til Valencia bare fordi jeg la igjen lommeboka hjemme. Men det ordnet seg jo;)

    SvarSlett