tirsdag 23. mars 2010

Spansken går mye bedre

Jeg lever fortsatt dere, selv om jeg ikke har oppdatert på en stund. Har bare hatt andre saker å gjøre, så jeg har nesten ikke sett på Pcen en gang de siste dagene. Nå er det bare noen få dager igjen til familien kommer på besøk! Åh, jeg gleder meg så utrolig, utrolig mye! Bare tre skoledager og noen timer, så kommer de på togstasjonen. Jeg og Hannah satt og snakket litt om det her i stad, og vi fant ut at jeg måtte kjøpe høytallere til Ipoden og sette på filmmusikk på stasjonen når de kommer, slik at jeg kan løpe i sakte film bortover togperrongen når de går av toget. Haha

Ellers har jeg fått mange komplimenter i det siste om at spansken min er blitt veldig mye bedre. Erika i klassen sa det i dag, og Claudia fra klassen sa det da vi gikk hjem fra skolen. Sånn helt ut av det blå akkurat da vi skulle til å si hade sa hun "åh, forresten, spansken din er blitt utrolig mye bedre i det siste". :D Det fortjener en smiley altså. Tror nok lærekurven i spansken min fikk en skikkelig oppsving etter at vi flyttet til Jesús. Her snakker vi masse masse, og gjerne flere timer i strekk + at Hannah og jeg alltid snakker sammen på spansk. Det er helt utrolig herlig at jeg ikke lenger trenger vri hjernen min hver gang jeg skal få frem hva jeg mener. Det er også mye morsommere i klassen, ettersom jeg nå skjønner hva folk snakker om, hva man ler av, og at jeg selv kan dra en spøk.

Blir utrolig deilig med påskeferie snart og jeg mangler bare én prøve før jeg går inn i feriemodusen. I morgen er det Recuperación i historie. Recuperación betyr at man tar opp igjen et fag man har strøket i. Altså, jeg strøk i historie til påske, og får da en prøve. Om jeg består denne prøven vil jeg bestå til påske. Ikke at jeg har noen forventing om å bestå, ettersom jeg fikk 2 i historie, og prøven i morgen er på 6 kapitler. Det er alt vi har hatt fra jul til nå, + halvparten av hva vi hadde før jul. Jeg gjør så godt jeg kan, men halo, 6 kapitler på en prøve er jo drøyt da. Det er som å si at man ikke ønsker at elevene skal bestå prøven det.

8 kommentarer:

  1. Så kos at familien snart kommer! Hørtes bra ut med litt filmmusikk og saktefilm :D
    Så bra at spansken har blitt så bra! gleder meg til å høre :D
    Lykke til på prøven, og kos deg masse i ferien!
    Klem fra Marte <3

    SvarSlett
  2. Så kos at du får fine tilbakemeldinger på spansken, det er jo alltid koselig !Recuperacióner er det mye av her også, gitt. Må jo ta de dumme prøvene i alle fag - dvs eksamener i alle fag i hele bøker. hurra. ellers er jeg også veldig så klar for besøk nå snart!!! Lykke til! Kos dere masse! Kosi

    SvarSlett
  3. Vi gleder oss også veldig, veldig mye til å treffe deg. Den nye familien og byen også. Og så blir det morro å treffe familien til Hannah som kommer nesten samtidig som oss. Olav har hatt nedtelling i en uke nå. Vi må få pakket i morgen!
    Ses snart!!!

    SvarSlett
  4. 6 kapitler på en prøve er nesten som Mariann bare dobbelt så ille! Og eh på spansk. Høres ut som du har noe å kose deg med! Lykke til :):)

    SvarSlett
  5. så kjekt at det går bra med spansken! =)lykke til med besøket, det kommer til å bli heeelt fantastisk! lover deg. Har du Miguel i historie?

    SvarSlett
  6. Hei Runa

    Da er det ikke lenge igjen til vi møtes! I dag har jeg vært og avlevert Singha for "påskeferie" på fjellet i Engerdal (de kom og møtte meg på halvveien), så der får hun det nok fint. Ha det bra så lenge. p

    SvarSlett
  7. Marte: Blir utrolig bra når alle kommer =) Gleder meg til å komme hjem å vise alle hva jeg har lært. Hihi Kos deg masse i ferien du også! klem

    Mariell: Haha ja vi har jo igrunn nesten dobbelt så mange prøver som spanjolene, fordi vi må ta opp igjen alt sammen. De består jo som regel det meste. Kos deg med familien du også Mariell =) klem

    Mamma: Gleder meg utrolig mye selv! Blir kjempebra =) Så søt Olav er!

    Astrid: Haha ja det er omtrent som Mariann. Lurer forresten hvordan det gikk med henne :p

    Anniken: Jeg tror det kommer til å blir helt supert! Nei, jeg har Maria Angelés i historie. Altså, ikke økonomilæreren, men en annen liten dame som heter det samme. Hun har kort helt stritt hår, og ALLTID hårbøyle.

    Pappa: Nei, nå er dere jo i Barcelona, så nå er det ikke lenge igjen. Er nesten så jeg kaster meg på et tog til Barcelona i kveld. Er så lenge å vente til i morgen.

    SvarSlett
  8. Bra at du kan snakke bedre naa da, kan jo forstaa at da er det mye lettere aa kose seg :) Og spennende med familie besok, lykke til og kos deg masse med dem :)
    Og den proven gaar sikkert bra, hvis ikke saa er det uansett ikke sikkert det gjor noe naar du kommer hjem, fordi det er bare ett fag :)

    SvarSlett