torsdag 4. mars 2010

Langhelg

Hei dere! Endelig er det helg! Jeg har langhelg nå, så da har jeg tid til en liten pust i pakken, ordentlig oppdatering av bloggen, dra på håndballtrening og slappe av litt. Lengua (språk) prøven i dag gikk helt ok, og matteprøven kunne ikke gått dårligere. Jeg fikk ikke svart på noen ting, og leverte prøven nesten blank inn igjen. Jeg hadde virkelig ingen anelse om hva jeg skulle svare på noen av oppgavene. Men så skal det sies at spanjolene også syntes det var en utrolig vanskelig prøve. En jente løp til og med gråtende ut etter prøven. Så det var i alle fall ikke bare meg som slet der.

Jeg har vært og kjøpt billetter til Valencia i dag, så nå mangler det bare 7 dager, og jeg er på vei til Mariell. Mona bor jo heller ikke langt utenfor Valencia, så jeg håper jeg får møtt henne også. Gleder meg skikkelig! En annen ting jeg gleder meg utrolig mye til også er besøk av mamma, pappa, farmor og søsken. Nå er det bare 3 uker til de kommer. Det kommer til å bli så gøy! Har masse å glede meg til nå, og da går dagene med prøver mye lettere. Vi har forresten bare en uke igjen fyllt med prøver. Så etter nesteuke er det bare rolig på skolen og så er det ferie. Que muchas ganas tengo!

Nå har jeg bodd i Spania i over et halvt år. Det høres så rart ut å si det, for det har gått fort synes jeg. Det går så fort at jeg ikke merker alt som skjer rundt meg. Jula var ikkeeksisterende, og nyttårsaften var uten fyrverkerier, så jeg føler at jeg har mistet en hel høytid nesten. Bare hoppet over den rett og slett. Jeg skriver fortsatt av 2009 når jeg skal skrive datoen på prøver faktisk. Tiden går så fort her. Men jeg liker det sånn. Nå går spansken så det suser også. Etter at jeg byttet familie (igjen) har jeg fått en hel del nye ord. Og Jesús tar seg alltid tid til og forklare ord og uttrykk vi ikke forstår. Det liker jeg. Det er jo sånn vi lærer. Jeg bruker også tiden bedre nå føler jeg. Når jeg har tid til overs og ikke skal trene, så setter jeg meg gjerne ned med gramatikk. Det er jo selvfølgelig saker og ting jeg ikke mestrer å bruke enda i det spanske språk. Jeg forstår det helt fint når folk snakker, men å bruke det selv er en annen sak. Mye vanskeligere. Så jeg sitter og koser meg med spansk gramatikk på kveldene. Haha kose meg med gramatikk er kanskje litt å ta i, men jeg synes ikke det er så ille igrunn. Jeg er jo her for å lære spansk.

Mona og Mariell (bildet er stjålet fra Facebooken til Mariell). Gleder meg sånn til å komme på besøk neste helg!

4 kommentarer:

  1. Heei :) hores ut som at du har det bra! Det er jo supert! Jeg folte ogsaa at jula og nyttaar bare floy forbi. Merket nesten ikke at den var der en gang! hehe.. Det er sikkert goy aa laere spansk og greier da. Naa er det ikke lenge til vi drar hjem, og jeg gleder meg, selvom det sikkert kommer til aa bli litt trist ogsaa!
    Kos deg masse videre :)
    storklem <3

    SvarSlett
  2. Heyheyhey! Ja, det er jo full oppladning til fallas her, så gateliv er det i hvert fall !! Når klokken er du her ? Togstasjonen ligger 10 m bortenfor skolen min, så jeg svipper bortom (såklart) når toget ditt kommer !

    SvarSlett
  3. Maren Emilie: Hei du! Kjempeherlig å ha dreisen på spansk nå ja. Ikke lenge igjen til vi drar hjem. For meg så er det bare 3 måneder igjen. Jeg synes det blir veldig deilig å komme hjem, men så blir det utrolig trist og reise fra alt her også. Kos deg du også Maren! Stor klem <3

    Mariell: Gleder meg sånn! :D Jeg er i Valencia 20.42. Hele turen tar jo 5 timer jo! Visste ikke at det var så lenge. Haha Men jeg liker å kjøre tog, så det gjør ingen ting egentlig. <3

    SvarSlett
  4. okok! Kommer og møter deg på stasjonen, jeg! Når drar du igjen forresten ?

    SvarSlett