søndag 7. mars 2010

Spennende samtaler

Nå skal dere høre. Det har seg nemlig slik at den lappen som hang på kjøleskapet tidligere i dag om at "jeg måtte løpe på jobb i en nødsituasjon" egentlig var Tina som hadde skrevet og at det var en nødsituasjon i anntall folk på jobb. Altså ikke en reell nødsituasjon sånn som jeg tenkte (i og med at Jesús er politi). Jesús lå og sov han, så det var derfor vi trodde at ingen var hjemme. Så ja, vi trengte ikke lage mat i dag heller faktisk. Ser ikke ut som vi kommer til å lage noe mat her iløpet av året.

Da vi spiste comer, Jesús, Hannah og jeg, snakket vi om narkotikasmugling, gjengmiljøer og religion i Spania.. Vi har egentlig ganske så interresante samtaler mens vi spiser og comer har ikke sjelden vart i opptil 2 timer fordi vi ikke blir ferdige å snakke. Ganske spennende også at Jesús har jobbet så lenge i poltitiet og på gata. Han har massevis av historier og erfaringer om hva vi må passe oss for og hva vi må holde oss unna. Jeg blir nesten overrasket over min egen spansk noen ganger. At jeg kan sitte og holde igang en helt seriøs samtale om hvordan bibelen og historien om Adam og Eva er konstruert av mennesker, om hvordan snus fungerer på kroppen og hvordan det var små glassbiter i snus før for å gjøre at det trengte fortere inn i blodet. Det at spansken min er så god at jeg kan forklare slike ting er jo ganske fantastisk syns jeg. Med tanke på at for 6 måneder siden snakket jeg nesten ikke spansk i det hele tatt.

4 kommentarer:

  1. Gleder meg til å høre deg snakke med folk, og oversette det vi sier. Det er jo ikke lenge til vi invaderer Zaragoza!

    SvarSlett
  2. Så gøy å høre at du har blitt så flink :D
    klem fra Marte <3

    SvarSlett
  3. Kjempemorro :D Gleder meg masse til dere kommer på besøk, mamma!

    :D klem fra Runa

    SvarSlett