søndag 7. mars 2010

Tapas med laget

Så morro jeg hadde det i går! En del av jentene fra laget og trenerene var ut og spiste i går. Utrolig koslig, og utrolig gøy. Jeg fant ut en del jeg ikke visste fra før. Han ene treneren er faktisk bare 25 år (og jeg som trodde had var minst 30) og han andre er bare 30 (jeg trodde han var nærmere 40). Dessuten fant jeg også ut at hun ene spilleren også er 30 år, og jeg har hele tiden trodd at hun var rundt 22 et sted. Jeg er tydeligvis ikke helt sikker på aldersbestemmelse av folk. Litt rart at han ene treneren er 5 år yngre enn hun ene spilleren. Da skjønner jeg plutselig hvorfor hun alltid blir så furt hver gang han retter på ett eller annet hun gjør feil mens vi trener. Haha

Vi dro på en tapasrestaurant hvor vi bestilte en gruppemeny. Da kom det tallerkener og småretter på løpende bånd og det var bare å plukke og spise det man orket. Morro å ha prøvd det også. Jeg har jo spist tapas mange ganger, bl.a. i Madrid med de norske jentene, men ikke slik som dette på ekte spansk vis. Senere dro vi videre til El Casco (område med barer og utesteder), men der fikk jeg bare vært i en halvtime omtrent før jeg måtte begynne å gå hjemover. Jeg har jo innetid til halv 3 her nå, og det er igrunn veldig tidlig i Spania. Jentene på laget var nesten litt sjokket over at jeg måtte inn så tidlig. Det var litt kjipt, men jeg hadde det utrolig gøy forde. På veien hjem stakk jeg en kjapp tur innom utestedet der hvor Ana jobber (min første vertsmor), og der var det liv! Veldig koslig å se Ana igjen, og hun ble kjempeglad for å se meg. Hun er så søt. Vi avtalte at jeg skulle komme på besøk og hilse på Adrián (sønnen på snart 2 år) en gang i neste uke. Han har vært syk med lungebetennelse som ikke har villet slippe taket, så vi har ikke kunnet komme på besøk.

I dag da Hannah og jeg våknet fant vi en lapp på kjøleskapet der det sto at Jesús hadde måttet løpe på jobb i en eller annen krisesituasjon, men at han var hjemme igjen rundt 6. Greia er at Tina sa i går til Hannah at hun skulle si til Jesús i dag at hun skulle jobbe og ikke var hjemme før klokken 6 hun heller (forsto dere den setningen?). Så de vet da altså ikke om at den andre måtte jobbe. Dette resulterer i at vi ikke har comer (middag nr.1). Haha det høres jo merkelig ut, at vi ikke har mat i dag. Men det er faktisk første gang det har skjedd under hele oppholdet mitt i Spania at ingen har sørget for at vi har comer. Fy søren så bortskjemte vi er blitt! Men for all del, vi sulter jo ikke forran brødboksen og klarer helt fint å ordne oss noe å spise selv. Bare litt morsomt at det har gått hele 6 måneder før vi har måttet lage et måltid selv (foruten om frokost da).

Bilder fra gårsdagen på tapasrestaurant kommer så snart noen legger ut bildene på Tuenti (spanske facebook). Jeg glemte nemlig å ta med meg kameraet.

4 kommentarer:

  1. Hahahha! Det hørtes koselig ut, Runa!
    Ja, jeg merker også at jeg er blitt litt bortskjemt.. eller jeg merket det ikke før mamma påpekte det. Satt og skypet med henne her en dag da plutselig banket det på døren og jeg sa noe til vertsmor, så spurte mamma om hva det var, og da var det vertsmor som kom med cenar til meg på rommet. hahha bortskjemt.

    SvarSlett
  2. haha ja der ser du :) De er veldig påpasselige med det der med mat. Det er ikke godtatt her at man ikke er sulten og ikke vil ha noe særlig middag for eksempel. Hehe

    SvarSlett
  3. Ja du får nyte det mens du kan, for det blir nok ikke noe oppvartning når du kommer hjem! Klem mamma

    SvarSlett
  4. Haha ja gjett om jeg nyter det =) Men det er igrunn greit å lage sin egen mat også. Da kan jeg bestemme hvor mye jeg vil spise og hva jeg vil ha. Men middag er det jo sjelden jeg som lager hjemme da. klem

    SvarSlett