søndag 2. oktober 2011

2.oktober

Hei! I dag har vi begynt fridagen på beste mulige måte. På torsdag kjøpte vi sånn halvferdig flapjack-røre (pannekaker), og i dag sto vi opp å stekte oss hvert vårt pannekaketårn. De lignet nok heller litt mer på tykke sveler enn pannekaker, så det ble skikkelig amerikansk frokost! Hadde Zambesisk syrup, sukker og syltetøy til. Tror ikke dette kan bli noen vane vi får her. Hehe noe mer fett og søtt skal man vel lete lenge etter, men det var godt.

Rakk ikke skrive noe innlegg i går, fordi jeg var så oppslukt av en av de nye bøkene jeg kjøpte på torsdag. Var innom bokhandelen for å se om jeg kunne finne neste bok i fantasy-serien jeg leser, men fant den ikke. Fant derimot noen bøker av Jane Austen, så jeg kjøpe to av hennes bøker isteden. Har lest noen før, og jeg synes de er så koselige. Bøker er relativt billig her. Betalte rundt 30 kroner pr. Bok, så jeg tenkte jeg skulle legge dem igjen på biblioteket her når jeg drar.

I går hadde vi det også ganske gøy med jentene. Det er omtrent umulig å følge noen fastsatt timeplan her, fordi vi aldri får beskjed av nonnene når noe utenom normalt skjer (og det gjør det ganske ofte), så vi fikk ikke begynt med noe særlig før klokken 3. Morgenen hadde vi brukt på å lage en natursti med spørsmål fra leksene de har hatt gjennom uka, + litt til. Og det syntes de var kjempegøy! De ble delt inn i grupper og sendt av gårde for å finne postene. Så skulle de svare på spørsmålene, og til slutt skulle vi kåre vinnergruppa. Vinnergruppa fikk et klistremerke hver, noe som også var kjempestas! Noen som ble litt skuffet da, fordi de ikke hadde vært på vinnergruppa, men da sa vi at de får mange flere sjanser fordi vi tenkte å ha dette hver lørdag. Og da var det greit igjen. Er jo en kjempegod idé for å få dem til å bli litt mer ivrige på leksene.

Et av spørsmålene omtrent ingen grupper klarte var om Ole Brumm. Vi hadde tegnet Ole Brumm også var spørsmålet ”hvem er dette?” og ”Hvem er hans beste venn”. Vi fikk alle mulige slags merkelige svar. Så selv om vi har sett at de har Ole Brumm på biblioteket her, så visste de ikke hvem det var. Vi får nok lese litt Ole Brumm for dem en dag.

I dag skal vi nok ta turen til Arcades igjen. Prøvde jo nettet på Manda Hill, men der tok alt så lang tid så vi satt jo mer å irriterte oss over nettet enn å være glad for det. Så vi håper det trådløse nettet på Arcades kanskje er bedre. Håper jeg får snakket med Jesper på skype også! Det hadde vært så kos 



Her er det skikkelig fint å lese! Huset dere ser i bakgrunnen er der vi bor, og helt til venstre er utendørsklasserommet vårt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar