søndag 9. oktober 2011

06.oktober

Hei dere! I dag har vært en veldig fin fridag. Vi dro jo til Arcades som planlagt og fikk vært på internett, café og matbutikk. Vi var også innom bokhandelen der og kjøpte oss et par bøker hver, slik at vi har noe å gjøre den neste uka. Vi har planlagt å dra til Livingston og se Victoria falls i neste uke. Så da tar vi en langhelg der. Reiser torsdag morgen og kommer hjem søndag kveld. Selve bussturen tar 6 timer hver vei har vi fått fortalt, så derfor trengte vi da litt ekstra lesestoff. Jeg kjøpte en bok som heter How I found Livingstone , eller noe i den duren, så den gleder jeg meg til. Siden det liksom er Livingston vi skal til så kan det jo ikke skade å lese litt om historien bak byen og stedet. Er nesten ferdig med siste bok av Jane Austen nå, så da blir det Mr.Stanley og Dr.Livingston etterpå, I presume.. Ha. Ha. Jeg dør av mine egne tørre vitser..

På cafeen vi var på spiste vi først lunsj, og deretter bestilte vi kake etterpå. Kostet 15 kroner for et stykke, så det tenkte vi var en god idé. Det var det ikke.. Kakestykkene var gedigne! Altså, de var på størrelse med kakestykkene Mathilda ble tvunget til å spise av Miss Trunchbull. Vi klarte ikke engang halvparten, og jeg kjenner at jeg skal holde meg laaangt unna sjokolade og andre søtsaker i lang tid fremover. Blir litt småkvalm bare av å tenke på det faktsik. Huff

Kan ikke komme på noe mer som er verdt å fortelle om her på bloggen. Får heller skrive mer i morgen. Da skal vi jo til ambassaden for å spise vafler! Gleder oss skikkelig til det. Jeg håper fremdeles på brunost da, selv om de andre ikke er like optimistike. Stay tuned!


Her fikk vi beskjed om at vi skulle "late som vi gikk" Resultatet..

3 kommentarer:

  1. Du får følge godt med på turen til Livingston, slik at du kan være reiseleder når vi kommer! Det er ikke noe problem å få fri fra barnehjemmet for å reise?

    SvarSlett
  2. Runa, nå er jeg skuffet. Det var jo ikke Mathilda som spiste sjokoladekaken, der var jo han feite gutten som hadde smakt på kaken tidligere;) du burde vite bedre enn som så altså;p

    SvarSlett
  3. Ja jeg er også skuffet over dine manglende Mathildakunskaper. Og den feite gutten heter Bruce. Mvh tante K

    SvarSlett