søndag 9. oktober 2011

08.oktober

Hei igjen dere! Long time no see! Eller, jeg legger jo bare ut innlegg noen ganger i uka, så for dere spiller det vel ingen rolle. Siden sist, som er ganske nøyaktig to døgn siden, har jeg hatt det helt jævlig.. Uten å overdrive. Sånn omtrent 15 minutter etter at jeg skrev det forrige innlegget ble jeg helt ufattelig dårlig. Eller, jeg begynte å bli dårlig, men ble ikke kjempedårlig før litt utpå natta. Kastet opp first thing in the morning og brukte hele dagen + natta derpå med feber og sinnsykt vondt i magen. MEN det possitive var at jeg ikke hadde diaré! HA! For det hadde dere vel trodd når jeg sa jeg hadde vondt i magen OG er i Afrika på samme tid. Neida, jeg bare kastet opp. Men, det var ille nok forde. Naturlig nok har jeg ikke så veldig mye spennende å fortelle om fra disse to døgnene. Dagen i dag har blitt brukt til å komme meg litt igjen, og jeg føler meg bedre nå, selv om jeg merker at jeg ikke er helt i toppform enda. I morgen har vi fri da, så sett bort ifra at vi skal i kriken en gang mellom 9 og 11 (de visste ikke helt nøyaktig når de skulle dra, bare at det var en gang mellom 9 og 11), så skal vi bare slappe av med internett osv i hele morgen. Jeg tror jeg skal holde meg unna den cafeen da, det er det eneste jeg skal gjøre anderledes i morgen enn hva jeg gjorde på torsdag. Ganske sikker på at det var kyllingen derfra som tok knekken på to ellers flotte dager her nede.

Var litt oppe i kveld og fikk spist litt middag, for har ikke spist stort de siste dagene. Og mens vi sitter i stua og spiser, banker det på døra. Og der står 5 av de eldste jentene på barnehjemmet. Først skjønte jeg ikke helt hva de mente, fordi jeg trodde de spurte etter noe, men så skjønte jeg at de lurte på hvordan det gikk med meg. Åh, de var så søte! De sa at siden de ikke hadde sett meg de siste dagene, så lurte de på hvordan det gikk og hvordan jeg følte meg. Jeg sa at det gikk bedre. Og før de gikk sa de at de håpet å se oss i kirka i morgen og at jeg da følte meg bra og ikke bare bedre. Litt senere kom det enda en og lurte på hvordan jeg hadde det. Made my day! Jeg merker at jeg faktisk gleder meg litt til messe i morgen, fordi vi aldri har vært på det før. De går jo hver søndag, men fordi ingen har spurt oss, og det har vært fridagen vår har vi aldri dratt. Men i morgen skal vi i alle fall. Har skjønt at det å gå i kirken er et must her. Taxisjåføren vår spurte oss om hvilken kirke vi gikk til, og da sa vi som sant var at vi sjelden gikk i kirka. Han bare så rart på oss og sa: ALDRI? Synnøve sa da at hun pleide å gå på julaften, og da sa han bare: ONCE a year?!

Ja, man kan jo ikke akkurat lyve på seg å gå mer i kirka enn man gjør. Men morgen skal vi da som sagt, og det blir spennende!

Forresten, det ble naturlig nok ikke noe av min tur til ambassaden på fredag. Jeg kunne ikke ha gått to skritt i retning døra engang, så jeg regner med at vi drar en fredag etter at vi kommer hjem igjen fra Livingston istedet. Åh! Merker at jeg gleder meg skikkelig til å dra til Livingston! Neste gang dere hører fra meg er det mest sannsynlig fra bassengkanten med en god bok og en enda bedre drink i hånda. Mohaha (evil laugh)


Dere får bare si ifra om det er noe spesielt dere vil se bilder av, eller noe dere vil vite mer om osv. Så skal jeg prøve å få det med i et innlegg til nestegang. Har heller ikke noe imot kommentarer! :D

3 kommentarer:

  1. Så dumt at du ble syk! Du får passe på at maten er gjennom kokt/stekt. Og vær ekstra forsiktig med kylling! Dro ikke de andre jentene til ambasaden på fredag heller? Serverer de vafler hver fredag?

    SvarSlett
  2. Dumt med den kyllingen, men du ble heldig vis ikke alvorlig syk. Så får håpe sykdom er unnagjort nå for resten av turen;) dro de andre på vaffler og hadde de brunost?
    Så morsomt at de hadde savnet deg da! :)

    SvarSlett
  3. Hei Runa
    Håper du har det bra. Printer ut alle innleggene og har heftet de sammen. Jeg setter veldig stor pris på å lese alt du opplever.

    SvarSlett