søndag 16. oktober 2011

16.oktober

Hei dere! Gårsdagen var kjempefin! Til tross for at vi ikke fikk internettet til å fungere. Har problemer med å laste opp innleggene på bloggen, så det kan hende at dere ikke ser disse innleggene før ut i neste uke. Uansett. Gårsdagen var kjempefin! Vi dro ut og spiste middag på stamrestauranten vår Zambezi café. Og etterpå møtte vi flere av de som sover på hotellet her. Så vi satt ute ved bassenget og tok noen øl sammen med dem. Litt senere utpå kvelden fant vi ut at vi skulle dra på en konsert som var like rundt hjørnet for hotellet, og der var det liv! Var visst noen veldig kjente sangere og band fra Zambia som er kjent over hele afrika. Siden vi var de eneste hvite som var på intimkonserten ble det selvfølgelig litt ekstra oppstyr rundt det. Derfor ropte han ene sangeren oppe fra scenen at det var Muzungu og så på (hvite folk), og at vi skulle komme opp på scenen. Så jeg og en annen av de som bor på hotellet her, Michael måtte opp på scenen. Der ble vi presentert forran alle og så skulle vi danse etter de profesjonelle danserne. Det var relativt flaut, for jeg har ikke noe i nærheten av rytmesansen som de danserne hadde. Og det var virkelig shaking på rompa! Jeg gjorde så godt jeg kunne i alle fall. Trøster meg med at jeg i det minste var en del bedre en Michael, som igrunn så ut som en lite bøyelig pinne. Hehe Jeg tror Zambeserne syntes det var veldig morsomt. Og det kan jeg jo forstå. Hehe Selve konserten var kjempebra, og jeg likte musikken godt.



Enda et bilde fra Vic-falls. Skal laste opp noen bilder fra da jeg sto på scenen, men de har Synnøve. Så får dem kanskje av henne senere. Vi bestemte oss for å bli en ekstra dag i Livingston, så vi drar ikke hjem før i morgen tidlig. Kl.05.30. Så vi må rimelig tidlig opp. Men det er verdt det. En hel dag ekstra ved bassenget :)

2 kommentarer:

  1. Det ser ikke så imponerende ut når man ser det fra den siden, så det er vel en grunn til at turistene stort sett går på andre siden.

    SvarSlett
  2. Ja, det er jo fordi fossen er på den siden vi står på. Vi står jo egentlig midt i fossen. Bare at det er så lite vann at det er mulig å gå der. Er ikke noe vann å se over på fra den siden der. Dere får se selv når vi kommer dit ;)

    SvarSlett