søndag 16. oktober 2011

10.oktober

Nok en dag med nye utfordringer! Hovedmålet mitt for dagen var å få vasket klærne mine, og det fikk jeg gjort. Men det tar rimelig lang tid å fikse det. Først måtte jeg finne ut hvem på barnehjemmet som hadde nøkkelen til vaskerommet, så måtte jeg selvfølgelig bære alle klærne mine og sengetøyet over til vaskerommet og vaske det. Etter at vasken var ferdig måtte jeg tilbake for å finne nøkkelen igjen, og så henge opp alt. Iløpet av noen timer var allt tørt, og så må alt sammen inn. Og deretter må absolutt alle klær og alt sengetøy strykes på framsiden og baksiden. Er enda ikke ferdig med å stryke, fordi det tar jo ufattelig med tid! Men vil heller bruke mye tid på å stryke alt enn at ekle dyr klekker fra egg i klærne mens jeg har de på meg, og så spiser de seg inn i huden min. Og det er ikke tull engang. Derfor må alle klær strykes så godt.

Gah... jeg irriterer meg grønn over enkelte ting her.. vi har spurt om nytt drikkevann i flere dager nå, og hun sier alltid at, jada, hun skal komme med det litt senere. Alltid litt senere. Nå har vi begynt å koke vann for å ha noe å drikke. Så da blir det jo ikke farlig, men det smaker ikke så godt for å si det sånn. Vi kunne jo selvfølgelig kjøpt vann selv, men hun har jo sagt at de får gratis vann på flasker her på barnehjemmet, og at hun skal ordne det. Får håpe det kommer i morgen.

I dag tror jeg faktsik alle jentene kom innom leksehjelpen iløpet av dagen! Ble skikkelig fornøyd da ja! Den siste uka har det vært så mye rart som har skjedd utenom det vanlige her, så det har jo omtrent vært umulig for oss å følge noen fastsatt timeplan. I det ene øyeblikket kan vi ikke bruke det vanlige studiestedet fordi det er fullt av klær, og i det neste øyeblikket har vi masse besøk her. Og vi får så godt som aldri beskjed på forhånd, så mye blir veldig tatt på sparket her. Men sånn er det bare her tror jeg, selv om det er svært irriterende å aldri vite om det kommer noen til leksehjelp og timer eller ikke.

Vi hadde verdens deiligste middag i dag da! Biff, stekte poteter og kokte grønnsaker. Og etterpå så vi yndlingsfilmen min, Stolthet og fordom! Veldig fin kveld!

2 kommentarer:

  1. Så du Stolthet og fordom uten meg :o ? Vi må se den i jula! Forresten, ekkelt med de eggene på klærne. Tror jeg hadde fått helt fnatt :P

    SvarSlett
  2. Jaaa, men det var SKIKKELIG dårlig kvalitet på filmen, og hørte nesten ingenting. Dessuten var jo ikke du der, så det var liksom ikke helt det samme. Får se den på ordentlig i jula! Vi får fnatt vi også.. Derfor stryker vi klærne svææært godt! hehe

    SvarSlett