lørdag 3. april 2010

En herlig uke

Nå begynner det å bli på tide at også jeg tørker litt støv av bloggen. Har gått en stund nå siden jeg sist oppdaterte. Jeg har hatt en helt perfekt uke sammen med familien i både Zaragoza og i Barcelona. I Zaragoza var vi på en dagstur rundt over alt igrunn hvor Jesús (vertsfar) var guide. Han greide oppgaven veldig bra syntes jeg. Alle var i hvert fall storfornøyde og middagen senere på kvelden var en suksess! På mandagen dro min familie og meg videre til Barcelona med AVE-togene (hurtigtog som går i 300 km/t) så vi var i barcelona på kun 1 1/2 time mot 4 1/2 time normalt. Ikke værst. I Barcelona fikk vi sett litt av hvert. Blant annet Parque Güell, La Sagrada Familia, Picasso-museet og La Rambla. I tillegg fikk vi selvfølgelig tid til masse shopping og Starbucks. Bare synd at uka gikk så alt for fort. Nå er det bare 3 dager igjen til skolen begynner og et prøvestress uten like. Vi har så mange prøver at vi ikke har timer alt så løsningen har blitt at mange av prøvene skal vi ha på kvelden. Snakker vi to stressende siste måneder i Spania eller?? Men så er det jo bare 2 måneder og etter det tar jeg meg 3 måneder herlig sommerferie. Jeg kommer jo hjem igjen lenge før alle dere andre i Norge får sommerferie. Hehe noe skal man da ha igjen for strevet.

Jeg sier tusen takk til hele familien for en helt utrolig, superduper uke! Jeg har kost meg i massevis. Nå gleder jeg meg til å komme hjem om et par måneder og se dere alle igjen. Legger ved et par bilder så dere kan se hva vi har gjort den siste uka. Skal bli flinkere til å oppdatere heretter.

Supersøsknene! Lina, Olav, Statue og meg

Olav og Jesús

Pappa, farmor og Jesús

Her er hele familien + broren til Hannah, moren og Hannah. Alle de på høyre side.

Hannah og meg

Middagen med alle sammen

Olav leker pantomime

Farmor og Lina på en café rett forran la Sagrada Familia. Da vi kom satt det en gruppe med folk der, og en av dem lignet helt ekstremt på pappa. Det var så likt at vi trodde pappa allerede hadde satt seg ned på cafeen. Vi satte oss like bak dem og snakket om hvor like de var. Senere fant vi ut at de var norske. På samme café kom det litt senere 2 andre voksne fra Nesodden. Våre gamle naboer for å være helt eksakt. Hun ene er lærer på Nesodden VGS til og med. Hva er oddsen?

Parque Güell. Gjett hvor lang tid jeg brukte på å finne de ¨ prikkene over U´en. Haha laaang tid.

Utenfor huset til Gaudí. Her har vi nettopp vært inne og sett.

14 kommentarer:

  1. Dette så kjempekoselig ut da! <3
    lykke til med alle prøvene!
    Klem fra Marte <3

    SvarSlett
  2. Hvordan syntes familien din det var å høre at du snakker flytende spansk?:P

    SvarSlett
  3. Så bra du har hatt det bra Runa :D
    Haha hvem lærer er det?? sykt gøy!

    Du er Digggggggg <3

    Jesper :)

    SvarSlett
  4. Det var utrolig deilig at Runa snakket så godt spansk, hun ordnet opp overalt. Og så oversatte hun alt som Jesus, Tina og Ana m/fam. sa.
    Og middagen med alle sammen var kjempehyggelig med mye prat på 4 språk.(norsk, spansk, engelsk og tysk) Påskeklem fra mamma!)

    SvarSlett
  5. Marte: Kjempekos å ha alle sammen på besøk! tusen takk, det trenger jeg :p Klem <3

    Evaa: jeg tror de syntes det var litt rart i starten at plutselig datteren/barnebarnet/søsteren snakker et annet språk som de ikke forstår et ord av. Og tiden har jo gått så fort så jeg har jo på en måte lært meg det på null tid for dem. Da jeg dro snakket jeg ingenting og nå plutselig snakker jeg enda et språk.

    Jesper: Det var kjempebra :D Jeg tror det var lederen for de psykisk utvilklingshemmede på skolen. Jeg husket at jeg hadde sett henne før, men aldri hatt henne i noen fag. Kyss <3

    Mamma: Det var morro å kunne vise dere hvor mye jeg har lært de siste 7 månedene. Ble veldig internasjonalt når alle snakket på forskjellige språk. Heldigvis snakket jo nesten alle sammen engelsk, så da kan man jo komunisere likevel. Klem fra Runa

    SvarSlett
  6. Ååå, ser ut som om at dere har kost dere kjempemasse! Både i Zaragoza og i Barcelona :) Masse klemmer!

    SvarSlett
  7. Vi har kost oss glugg i hjel :) Mange klemmer!

    SvarSlett
  8. Så fine bilder, Runa! En dag vi har tid (hvis vi får tid før vi er i Norge igjen) stemmer jeg for litt skype! Så bra at dere har kost dere glugg i hjel, det fortjente dere! Kosi

    SvarSlett
  9. Takk :) Selvfølgelig har vi tid til det før vi drar til Norge. En kveld på 2 måneder skal vi jo få til. Klem <3

    SvarSlett
  10. Runa! Sorry for sent svar, men jeg drar til Barcelona på onsdag 7 april! :D Gleder meg! Det hørtes ut som om du hadde det sikkelig koselig der! :) Hvor mange grader var det når du var der?

    Gleder meg til du kommer hjem!! :D (og nå er det ikke lenge til!)

    <3

    SvarSlett
  11. Haha Anine, det gjør ikke noe :) Det var veldig deilig vær i Barcelona, så du kan nok gå med sandaler i alle fall. Men skjørt blir kanskje litt kaldt. Nå når jeg var der var det helt perfekt til å gå med en tynn vårjakke, jeans og sandaler. Men bading er det nok ikke helt sesong for enda ;)

    Jeg gleder meg veldig til jeg kommer hjem også! Blir så gøy å se dere alle igjen :) Bare 2 måneder igjen. <3

    SvarSlett
  12. RUNA......... HE DEScubierto tu blogs,,,,,,,,y me he quedado fascinado,,,,,,, me ha encantado,,,, espero que hagas felices a muchas personas con tus experiencias en España,..... eres el ejemplo a seguir por muchas personas que quieren venir un año a España... me ha encantado tu blog.......
    por favor cuando me enseñas q hacer mi popio blog..???' quiero aprender de ti,,,
    un abrazo,, para ti y para todas las personas que leen este blog,,, sabes que eres una persona muy especial...
    siempre
    jesús

    SvarSlett
  13. Espero que las personas que leen mi blog les gustan. Claro que puedo enseñarte como hacer un blog! :D Abrazos

    SvarSlett
  14. Åh så gøy! skulle ønske jeg gjorde det samme!

    SvarSlett