søndag 25. april 2010

Filosofi

Nei fy! Dette var en overgang av de værre. Har kost meg gløgg i hjel de siste fire dagene og klokken 7 i dag morges var jeg på nytt tilbake hvor jeg bor. Sov noen timer og så var det rett til lesing av filosofi. Har prøve i morgen og jeg tror det er den siste prøven i filosofi jeg har. Ergo, den er svært viktig. Her sitter jeg å prøver å skjønne metafysikken til Descartes, politikken til John Locke, Kant´s teori om kunnskap, empirisme og rasjonalisme. Som dere sikkert forstår er pensum tungt og vanskelig, men takket være internett har jeg muligheten (og jeg utnytter meg flitttig av den) til å lese alt stoff først på norsk, for å et lite begrep om hva det er snakk om, så på engelsk for å utvide horisonten litt (fordi de engelske artiklene på wikipedia er MYE mer innholdsrike enn de norske) og så det som faktisk står i filosofiboka på spansk for å lære meg fagordene og hva vi faktisk skal kunne. Jeg SKAL bestå den prøven i morgen! Fikk 4 til påske og er fast bestemt på å bestå til sommeren.

Jeg skal, jeg vil, jeg må!

2 kommentarer:

  1. Rett innstilling Runa,stå på! Lykke til!
    Fint dere koset dere i helga. Klem mamma

    SvarSlett
  2. Jeg håper det gikk bra! Fikk svart skikkelig på en av tre oppgaver, og helt greit på den 2, og litt dårlig på den siste. Krysser fingrene for at det holder til en 5. klem <3

    SvarSlett