søndag 4. april 2010

Jesús y Runa haciendo pastel

Som overskriften sier: Jesús og Runa lager kake.

Først klippet vi opp en liter med melk og helte oppi kaserollen.

4 egg knuses i melken.

Så tar man bilde av begge kokkene.

Deretter blender man alt sammen med en stavmikser.

Bruk karamelltopping og "smør" bunnen med dette.

Til resultatet blir slik

Hell egg- og melkeblandingen over i en rektangulær form og riv loff og mariekjeks i småbiter. Putt oppi røra.

Sett ovnen på 200 grader og la kaken steke i overkant av en time.

Vi ble utrolig fornøyde med resultatet og Jesús var veldig stolt over å ha greid å fortelle meg alt som skulle være med i kaken. I det minste helt til han kommer løpende inn på rommet mitt når kaken er nesten er ferdig og roper: "VI GLEMTE Å HA OPPI SUKKER!!" Hahahaha gjett om jeg lo. Han skulle visst ha med seg kaken i et middagsselskap senere, så han hadde ikke noe annet valg en å ta med seg kaken uten sukker. Men så var det jo kjeks i kaken og vi tok på litt ekstra karamelltopping. Gjestene skal i alle fall ikke ha sagt annet enn at de syntes kaken var veldig god. Men husk: Skal dere lage kaken selv en gang, putt oppi 200 gr. sukker etter de 4 eggene.

7 kommentarer:

  1. Kanskje jeg skal prøve meg på denne! Du får prøve å lage den en gang til med sukker og så smake om den er god.
    Du får minne Tina om at hun skal lære deg å lage paella!

    SvarSlett
  2. Den var veldig god selv uten sukker :) Du får prøve en dag. Det tar nesten ikke noe tid å lage i det hele tatt. Men den må stå lenge i ovnen da. Skal minne henne på det. Men først står tortilla de patata tror jeg. Hannah kan ikke lage det så vi tar det letteste først. Og det som tar minst tid. Paella trenger man mange timer på tror jeg.

    SvarSlett
  3. hahaha, morsomtt =) såg gøy ut

    SvarSlett
  4. Haha, morro!
    Men han derer Jesus, er det vertsfaren din? Veldig pen ihvertfall :P

    SvarSlett
  5. Anniken: Var veldig morro :) Spessielt da han kom løpende inn på rommet og var halvveis hysterisk fordi vi hadde glemt sukkeret og han skulle dra om en time. Haha.

    Hilde: Jesús er vertsfaren min ;)

    SvarSlett
  6. genial el reportaje de fotos,,,jejejje nos lo pasamos muy bien,,,,
    abrazosss,,,,,
    jesús

    SvarSlett
  7. He escritolo como una receta. Que pastél más fácil, no? =)

    SvarSlett