lørdag 10. april 2010

3. barcelonatur

Gjett om jeg er sliten! I går var jeg i Barcelona på klassetur og jeg måtte stå opp litt før seks for å rekke bussen som skulle gå klokken 7. Det gjorde den da altså ikke. Alle var der på tiden og vi ventet. Og ventet. Og ventet. Skolen var jo stengt siden ingen begynner før klokken haøv 9. Soloppgangen over skolen var jo fin den, men det var jo ikke det vi hadde stått opp så tidlig for å se. Etter hvert ble skolen åpnet så vi i det minste kunne vente inne i gangen. Og til slutt kom alle som skulle begynne på skolen halv 9. Da hadde vi ventet i en og en halv time. Bussen kom til slutt, etter 2 timer med venting. I Barcelona var vi på et museum som jeg tror het CosmoCaixa eller noe slikt. Det kan sammenlignes med teknisk museum i Oslo. Masse saker man kunne trykke og prøve. Veldig morro. Senere dro vi å så på La sagrada familia (3.gangen jeg ser den kirka dette skoleåret) og Las Ramblas (også 3.gangen). Vi kjørte også forbi Torre Agbar, men læreren visste ikke helt navnet på denne bygningen. Hvem kunne det? Runa! Ved La Sagrada Familia var det også jeg som ble litt guide. Har jo vært der med turistbuss to ganger før, og noe har jeg jo fått med meg da. Vi kjørte opp til kirka fra baksiden og ble stående og se på den derfra. Så nevnte jeg at den egentlig er mye finere fra den andre siden. Noen så litt rart på meg, siden jeg liksom er utvekslingsstudenten. hehe Jeg fikk med meg alle på den andre siden, og de var enige i at kirka var finere forfra. Så det så.

Spanjolene er forresten ganske ville på å drikke mens man er på turer. På restauranten til museet bestile mange øl, og på bussen på vei hjem var det mange som også hadde kjøpt malibu som de drakk. Og lærerene så ikke ut til å bry seg. Jeg holder meg på den sikre siden i alle fall. Man vet jo aldri når det plutselig er en lærer som ikke synes det er så greit. "Runa, sendt hjem fra utvekslingsåret i den nest siste måneden fordi hun drakk på klassetur". Ehe, neitakk.

Det var en kjempeflott tur og jeg koste meg veldig. Men etter nesten 24 timer i våken tilstand med mye bussing, gåing og seing (vi var ikke hjemme før klokken 3 i natt) er jeg utrolig sliten nå. Beklager dårlige og få bilder. Jeg glemte å putte i batteriet til kameraet jeg hadde satt på lading. Så jeg hadde kun med meg kamera uten batteri. Og alle vet jo at det ikke funker så veldig bra. Derfor har jeg "print screena" bilder fra Tuenti. Derav "bildekvaliteten".

Meg og Marina. Hun har mine solbriller og jeg hennes.

Meg, Monse, Martha, María, Ana og Marina. Haha mange navn på M.

2 kommentarer:

  1. Så koselig, Runa!! Jeg visste ikke at du hadde vært i Barcelona nå, så jeg tenkte snart at det var tid for å purre litt på deg om et nytt innlegg. he he he. men da hadde det jo en litt naturlig forklaring. <3

    SvarSlett
  2. haha Jeg er litt treig om dagen :p Jeg skal bli flinkere! Holder på med et nytt et nå, med flere bilder. <3

    SvarSlett