onsdag 7. april 2010

5 nordmenn til Zaragoza

Nå har jeg en del å fortelle. Tenkte jeg kunne begynne med å fortelle at Jesper kommer til Spania om bare to uker! :D<3 Det fortjener både smiley og hjerte. Selv om jeg har litt sånn forbud mot slikt i innleggene mine. Hehe Gleder meg sånn til å se deg igjen!

Det nesten jeg skal fortelle er at Jesús fortalte meg at det skal 5 nordmenn (egentlig 1 nordmann og 4 nordkvinner) til Zaragoza på utveksling til nesteår. Han sa også at alle sammen hadde valgt byen. Altså som et slags statvalg som man kan gjøre når man reiser til USA. Så jeg tenkte litt. Hvem er det egentlig som velger Zaragoza når man kan velge Valencia, Barcelona, Madrid, Sevilla osv. Det er jo et fåtall som i det hele tatt har hørt om Zaragoza. Så det jeg da lurte litt på var om noen av de som har valgt Zaragoza kanskje har lest/leser bloggen min? Eller bloggen til Anniken eller Susanne som var her i fjor. Hadde i alle fall vært veldig gøy å hørt fra dere. Jeg kan jo røpe så mye som at jeg kjenner noen av de som skal ha studenter til nesteår, og at jeg vet at de kommer til å velge en fra Norge. Men bare sånn for dere studenter som skal til Spania til nesteår. Om organisasjonen deres spør dere om det er greit at dere må bo sammen med en annen fra Norge, SI NEI! Dere har lov til å si nei, og de er pliktige til å finne en annen familie. Det gjør jo ingenting å bo sammen med en fra et annet land (jeg bor jo sammen med Hannah), men om man bor med noen fra Norge, og da kanskje spessielt i land man ikke snakker engelsk, vil det bli utrolig mye vanskeligere å lære seg spansk. For dere vil ha vanskeligheter i starten med språket og da er det så lett å bare ende opp med at man snakker norsk eller at den ene snakker mye mer spansk enn den andre.

Forresten.. Nå er prøvekjøret begynt igjen. 2 prøver i morgen. En i geografi på dagen, og en i historie på kvelden. Joda, jeg har nok å ta meg til.

5 kommentarer:

  1. Hei Runa, hvorfor har jeg en uke mer påskeferie enn deg ? i tillegg til at vi hadde fri en uke da det var fallas ?

    SvarSlett
  2. Jeg tror dere begynte påskeferien litt senere enn vi gjorde, så derfor har dere lenger ferie også. Også hadde vi Pilaresfeiring i høst, så vi hadde en ukes feiring og fri da. Men skulle gjerne hatt en uke med ferie til nå =) <3

    SvarSlett
  3. aaah ! okok. Lykke til med prøver og alt :-) <3

    SvarSlett
  4. Så koselig at Jesper kommer :D <3
    Klem fra Marte <3

    SvarSlett
  5. Mariell: Tusen takk det samme! Når den tid kommer for deg også. haha sitter å leser på bloggen din. "vet ikke hva jeg skal gjøre, har sovet ti timer i natt, og kanskje jeg går å sover litt til". Jeg vil også!

    Marte: Ja! Jeg gleder meg veldig, veldig, veldig<3 Klem fra Runa

    SvarSlett