torsdag 15. april 2010

Skole er ikke så ille

Hei dere! Ikke misforstå innlegget jeg skrev i går. Jeg trives utrolig godt i klassen. Det er bare enkelte lærere og enkelte læringsmetoder jeg ikke er så veldig fan av. Men de jeg går sammen med er helt supre og gjør hele skoledagen mye enklere.

Vi er liksom blitt 5 jenter som sitter sammen i timen. Evelyn, María, Madalina, Erika og meg. Haha så utrolig mye rart María og jeg finner på. Hun har dedikert en 2 sider i agendaen sin kun til saker og ting hun lærer av meg. Her om dagen lærte hun uttrykket "camel-toe" (jeg skal ikke forklare det til dere som ikke vet hva det betyr det fra før), og hun har også en oversettelse av "Cara de culo" som blir noe slikt som rumpeansikt på norsk. Ellers har Madalina lært seg å bruke uttrykket "hold kjeft" på helt riktige steder. F.eks. Evelyn sier ett eller annet om at Madalina aldri følger med i timen, og Madalina snur seg og sier, nesten uten aksent: Hold kjeft a! Haha jeg ler meg i hjel. Det er disse som gjør de ufattelig kjedelige timene som geografi og filosofi overkommelige. Evelyn dulter meg i siden med gjevne mellomrom hver filosofitime for at jeg ikke skal sovne og både Erika og jeg er veldig enige om at filosofilæreren er den kjekkeste av lærerene vi har (FYI, han har kallenavnet "julenissen" blant elevene grunnet ølmage og stort hvitt skjegg).

Så, skole i Spania er ikke så ille når man har det gøy i timene. Jeg vet at noen av dere som skal ut nesteår er nervøse for det med å få seg venner. Jeg har alltid hatt noen å være sammen med her, og jentene i klassen min og paralellklassen har vært utrolig snille fra dag 1. Jeg har blitt invitert i bursdager og spurt om jeg blir med ut absolutt alle helger hvor det er noen som skal finne på noe. Så jeg synes jeg har vært heldig.

2 kommentarer:

  1. Høres ut som du har det top i spania! Misunner deg virkelig språket da:) OG må gi deg masse creds for at du oppdaterer bloggen så ofte. Jeg er ganske så dårlig på å oppdatere ofte. hehe. GLEDER MEG til å se deg igjen. Stor klem<3

    SvarSlett
  2. Jeg har det kempefint! :D Haha jeg har litt mye fritid noen ganger, så det er grunnen til oppdateringene. De er jo ikke sammen i uka her, og har bare håndballtrening to ganger pr uke, og jeg orker ikke gjøre lekser hele tiden heller. Dermed blir det hyppige oppdateringer. Hehe

    Gleder meg veldig til å se deg igjen også Frida! Stor klem <3

    SvarSlett