mandag 31. august 2009

Noen slitsomme dager ..

I går fikk jeg da desverre ikke skrevet. Av flere grunner.

Skolen var skikkelig dritt i går, for å si det ut. Skjønte ingen ting av hva læreren skulle forklare av gramatikken. Også fikk vi endel lekser, som var enda vanskeligere. Vi måtte få hjelp av Javier for å løse dem. Men, grunnen til at jeg ikke blogget i går, var først og fremst fordi jeg prioriterte å sove. Etter at skolen var ferdig klokkeb 2, dro vi til en by som heter Alcalá de Henares. Det var så vamrt at vi holdt på å skrompe inn alle sammen! 44 grader! Og i denne varmer skulle vi gå rundt og se på kirker, universiteter og enda flere kirker. Kirker er veldig stort her i Spania. De er jo veldig katolske, så kriker er greia. Men er det nødvendig at vi skal se på alle sammen da?? Alcalá var i hvertfall en ganske bortkastet tur mener jeg. Vi var ikke hjemme før klokken 9 på kvelden, og da skulle vi spise middag. Og først etter det, rundt halv elleve, fikk vi begynt på leksene. Og ettersom de var ganske så vanskelige, ble vi sittende oppe. Så der har dere grunnen ;)

I dag har det egentlig ikke skjedd noe spesielt. Har kanskje begynt å komme litt inn i hverdagsrutinen? jeg vet ikke. I dag var vi i hvertfall først på skolen. Merker at alt bare går lettere og lettere, det er en lettelse i hvertfall. Om noen av dere leste det innlegget der jeg klagde så utrolig mye på at jeg ikke skjønte bæret av hva læreren forklarte, så kan jeg nå meddele at jeg faktisk skjønner det ganske godt nå :) Men det vi lærte i dag og i går, er fortsatt litt uforståelig. Men det kommer sikkert etterhvert! det er blitt mitt nye motto tror jeg. "Det kommer sikkert etter hvert", for det er det eneste jeg kan trøste meg med til tider. Når jeg ikke skjønner hva som skjer rundt meg, eller når jeg ikke kan forstå hva det er læreren vil jeg skal gjøre.

Etter skolen, var vi på et museum som heter Thyssen. Hadde aldri hørt om det før. Egentlig skulle vi på et museum som heter El Reyna Sofía, men det var visst stengt. Hadde vært mye mer spennende å gå der tror jeg, for der er det moderne kunst. Har til og med hørt om det museet. jaja.. Ettersom vi ikke var så altfor lenge (ca 30 min) på Thyssen, kom vi hjem ganske tidlig. Så nå er jeg ferdig med leksene, og klokken er bare 7 :) Veldig deilig.

Cathrine og jeg tenkte vi skulle ta oss en tur bort til El Corte Inglés. Jeg trenger en ryggsekk, og Cathrine er desperat etter noen nye sko. Hun har nemlig greid å ødelegge begge sandalene sine, så nå har hun bare lukkede sko igjen. Og det kan jo bli litt varmt :p


Guro og Lea hviler en el parque :)

Potet-tortilla smaker utrolig godt har vi erfart! :D


En lettere kokt Runa slapper av i parken helt uvitende om at hun snart skal prøve å ta selvmord ved å gå 5 timer i 40 grader med en supertung veske og flipflops på bena.. Det funket nesten



Det er viktig å drikke nok vann i denne varmen! Alle har med seg en slik flaske hver dag på skolen :p


Selv om det virker som at jeg ikke savner dere hjemme, så gjør jeg faktisk det. Savner det å kunne ringe til Jesper når som helst og være med han nesten så mye jeg vil<3 Savner alle venner jeg kan snakke med, og Lina:) Savner mamma, pappa og Olav veldig mye! Og savner farmor som er så utrolig snill:) Savner egentlig alle hjemme i Norge, for dere er så utrolig snille og søte alle sammen<3

7 kommentarer:

  1. Hvis det er noe trøst i varmen (44 grader høres ekstremt ut !), så er høsten kommet her hjemme: regn, vind og gråe dager.
    - NklØ -

    SvarSlett
  2. jeg savner deg også!
    Potettortilla har vi hatt hjemme også.
    Klem fra mamma

    SvarSlett
  3. Det høres faktisk veldig fristende ut akkurat nå:) Savner å bruke dyne, og faktisk ha bruk for den ;) Men i dag var det faktisk litt overskyet! Utrolig.. Var nesten så jeg tok bilde av det:p men det varte bare en liten stund.

    Hilsen Runa :)

    SvarSlett
  4. Det er bra, for det hadde vært værre om du ikke hadde gjort det:p Men denne potettortillaen var virkelig god! Lurer på hvordan de får den sååå tjukk. hm, tror nesten jeg må spørre Biccy (Victoria, men V uteles B i starten av et ord:p )

    SvarSlett
  5. Er du sikker at du har nok vann der? :)

    SvarSlett
  6. hehe det skulle vel holde :p Hvem er du? :)

    SvarSlett
  7. Men det virker som om du har det bra, så jeg håper du har det bra også og at det ikke bare virker sånn.. Det hadde vært litt kjipt :P Appropo broren din så var farmoren din grei nok til å ta ham og Emil med på Peppes. Så vet du det, hehe :P
    Klemmer fra Rikke :)

    SvarSlett