torsdag 27. august 2009

Guidet tur i Madrid? Og morsomme lærere..

I dag var vi først på skolen hele dagen. Skjønner ikke at det kan være nok gramatikk i det spanske språk at vi kan ha noe å gjøre i 3 uker.. tror læreren vår har tenkt til å rekke gjennom hele boka før vi er ferdige:p Må forresten fortelle en litt morsom historie fra timen. Vet at Lea har tenkt å skrive den samme på sin blogg, så hermer litt etter henne, men den er så morsom.

den tyske jenta i klassen, Victoria, spør Natcho (læreren) om hva lazy er på spansk. Hun spør på engelsk. Uten å blunke svarer læreren Señoritas. Vi begynner jo såklart å le med en gang, men han forsto ikke hva vi lo av. Og vi skjønte ikke hvorfor han ikke syntes det var morsomt. Så fant han ut at det Victoria egentlig hadde spurt om var ikke Lady, men Lazy. haha:p

Ellers har vi holdt på med gramatikk de 4 første timene i dag. Etter de 4 var det meningen at vi skulle på guidet tur i Madrid, men vi bomma litt på tiden med læreren, så vi mistet gruppen vår når den gikk. Heldigvis fulgte en annen lærer oss til guiden, dit de var kommet. Vi fikk se slottet til kongen her i Spania. Det var stooort! Etter at vi hadde sett slottet måtte guiden kjøpe seg en cola, siden hun var så sliten. Derfor tenkte vi andre at vi også skulle kjøpe oss noe å drikke. Da alle var ferdige og klare til å gå, la vi merke til at guiden hadde fortsatt uten oss.. Så det ble med slottet til kongen :p Men det var jo et veldig fint slott da:) Legger ut bilder i morgen. har snakket med Amanda i hele kveld på skype, noe som var veldig koslig<3 nesten som når vi overnatter.

etter skolen i dag skulle Cathrine og jeg kjøpe oss mobiler. Problemet var bare at de ikke hadde den mobilen vi ville ha, så vi skal nok kjøpe den et annet sted i morgen. Så sånn var det. Legger ut bilder i morgen som sagt. Da kommer det litt forskjellige bilder fra klassen og fra det spanske slott osv.

og helt til slutt: JEG SAVNER JESPER SÅ UTROLIG MYE! <3 Huff, blir nesten trist når jeg ser andre søte par som går rundt her. Da skulle jeg ønske det var jeg som hadde kjæresten min her<3 Men om 9 måneder:)

5 kommentarer:

  1. Mye som skjer! Moro å følge bloggen.

    SvarSlett
  2. Hei Runa, måtte bare si at vi har lest bloggen og håper du har det bra.

    mange klemmer fra mamma og pappa

    SvarSlett
  3. Hei, alle tre! Jeg har det veldig bra! Selv om det er utrolig mye å gjøre. Først er det skole til halv 5, vi er hjemme rundt 6, og ferdig med lekser rundt 7,halv 8. Så det går mye i språk her:p Får praktisert engelsken min ganske mye også faktisk. Det er lettere å snakke engelsk med de andre jentene på kurset;)

    mange klemmer fra Runa:)

    SvarSlett
  4. Jeg savner deg ufattelig mye Runa <3 Helt sykt mmye <3

    SvarSlett
  5. Savner deg også Jesper <3 Veldig masse :(

    SvarSlett