onsdag 26. august 2009

Olje og salt, går til alt

Det blir en kort en i dag. Er syyykt trøtt! Har vært på skolen i hele dag og lært gramatikk og så hadde vi spanish Customs etterpå. Det siste svarte ikke helt til forventningene.. Jeg visste jo alt hun sa fra før:( Kanskje ikke spanjoler er så rare som vi tror :p

Etter at vi var ferdig på skolen, halv 5, dro vi jentene fra kurset for å shoppe. Jeg kjøpte to shorts og en topp. Trenger sko og noen kjoler også, men fant ikke noen av delene. Spanjoler kler seg faktisk ikke så ille som alle skal ha det til. De spanjolene jeg hittil har sett har stort sett kledd seg veldig fint. De liker å pynte seg og ALLE jenter går med høye sko! De går gjerne med 12 cm høye heler i byen:p sykt. Det er litt av grunnen til at jeg ikke finner sko. For jeg må ha noen flate, og de selger nesten bare høye over alt.

da vi skulle hjem igjen, rundt 8, klarte Cathrine og jeg å sette oss på feil metro. Utrolig nok. Skjønner nesten ikke hvordan det er mulig:p Uansett.. Vi satt oss på feil, og merket det ikke før vi var kommet en halv time i feil retning. Så da måtte vi jo bytte og dra tilbake igjen. Var ikke hjemme før litt over 10. Vi gjør nesten ikke annet enn å reise med t-banen:p haha

overskriften på innlegget var noe jeg kom på i stad da vi spiste middag. Olje og salt, går til alt. Det stemmer. Her i Spania spiser de olje og salt på alt!! De har gjerne vanlig grønne salatblader på bordet også tar de masse olje og salt på. Jeg nøyer meg med olje og salt på brødet. Det er faktisk ganske godt. Men det på salat?? Nei, må nok vente noen måneder til med den:p

Merker forresten at spansken er lettere å forstå allerede nå. Får inn nye ord hele tiden, og det er lettere å forstå mannen i gata, om dere skjønner. Men nå er det sent, og det venter mer gramatikk i morgen. Så nå er det natta :) natta!

3 kommentarer:

  1. se habla espanol? muy bien! Buenos noches!

    SvarSlett
  2. Snakker hun spansk? Nå vet jeg ikke helt hvem du sikter til her :p Og hvem er du? :)

    SvarSlett
  3. Dere er så smarte asså :P Spanjoler ER rare Runa ;) Det er bare at du er i en internasjonal storby.. Bare vent du :) haha! Nå er det ikke lenge til jeg drar heller ;)

    Jeg savner deg helt villt! <3 Kom til meg <3

    SvarSlett