søndag 23. august 2009

dag 2 - i sentrum av Madrid

I dag har Cathrine og jeg vært i Madrid sentrum og sett oss litt rundt. Victoria skulle vise oss hvordan vi kom oss til skolen med t-bane. For i morgen må vi komme oss dit selv. Tror vi må stå opp klokken seks, for det tar litt over en time med t-bane. Byen er så utrolig stor! Etter at Victoria hadde vist oss hvordan vi skulle komme oss hjem, gikk vi rundt på egenhånd og kikket rundt. Men siden det er søndag er det selvfølgelig mange butikker som er stengt. Var på et stort marked som mest sannsynlig bare er der på søndager. Det var gøy å se ,men etter hvert ble det så varmt at vi ikke klarte mer, så da tok vi t-banen tilbake til huset. Victoria sa at vi kunne komme hjem når vi var sultne:p Og da vi kom hjem lagde Victoria mat til oss. Vi spurte om vi skulle hjelpe henne, men det ville hun ikke. Vi spurte i går også, men det virker som om hun liker å gjøre ting selv. Hun skulle si ifra om hun trengte hjelp.

T-banenettet er ikke så vanskelig å forstå, selv om det er 10 ganger så stort her som i Oslo:p Og det er jo bra, for jeg tipper vi kommer til å bruke det mye utover.

Nå har jeg akkurat kommet opp fra bassenget. Det er ganske kaldt i vannet der, men det er bare deilig ettersom det er så varmt i lufta. Nå som vi kom opp hadde vertsfaren og vertssøsteren også kommet hjem. Vi hadde ikke møtt dem enda, siden de har vært på en hytte lenger nord i landet. Faren (javier) virker veldig hyggelig. Han snakker ganske bra engelsk også. Javier sa at det ikke pleier å være så varmt i Spania på denne tiden, og at det skal bli kaldere i morgen.

Vet ikke om jeg kan være så flink til å oppdatere bloggen som jeg er nå, hele året. Men jeg skal prøve å gjøre det så ofte som mulig. Og nå har vi trådløst nett som vi kan bruke så mye vi vil, så da utnytter jeg det ;) Tror ejg har trådløst nett hos Ana også, for Anniken oppdaterte jo bloggen sin hele tiden. Det blir veldig spennende på skolen i morra da! Vi skal starte med en spansk-test, slik at de kan se hvor flinke vi er. Skummelt.

Her er noen bilder fra dagen i dag og dagen i går ;)


Her ligger jeg ved bassenget.

Vi kjøpte oss en vifte, for det var syykt varmt! Javier sa det var 40 grader!

Brødristeren:p Om vi har skjønt denne tingen riktig, så må vi snu brødet når vi synes det er ristet nok.. hehe

Melken: den røde smaker ost og er like tjukk som fløte. Den grønne smaker helt greit, men norsk melk er selvfølgelig best!

Frokost. Til venstre i brødkurven er det grovbrød:p hehe

El Corte Ingles. Sinnsykt stort! Dette er bare den ene delen. Vi ble gående rundt å måpe bare. Vi var inne i en Coop Obs liknende butikk. En sånn med alt i. Det er den største butikken jeg noen sinne har sett!

Jeg ser litt kokt ut, jeg vet det.. Men her er det varmt selv på natta;)


kjøkken


stue


Og bad ;) Ble mange bilder denne gangen. Vi snakkes!

2 kommentarer:

  1. ååå! Når jeg leser bloggen din får jeg veldig lyst til å reise med en gang! Det ser så spennende ut!! :D Så bra at du koser deg! Håper du finner deg fort til rette<3

    -Mathilde<3

    SvarSlett
  2. El corte inglés er gigantisk! Har riktignok ikke vært i akkurat den som du har vært i, bare i en mindre by, men selv der er det sykt stort! Er glad for at det virker som du har det bra, Runa! :D

    SvarSlett