søndag 25. september 2011

Innsekter!

Snakker om innsekter tidligere her. Akkurat nå sitter jeg i senga på rommet mitt her. Det kan faktisk nesten ikke beskrives hvor trygt det føles å sitte under myggnettingen her. Er smådyr overalt. Så her i senga føler jeg meg ganske trygg for alt. Myggnettingen henger jo ned fra taket, så jeg har passet på at den er dyttet godt under madrassen på alle sider av senga. Selv når jeg ikke er i senga. Da kan jeg være sikker på at det ikke har smøget seg en mygg inn når jeg ikke var der. Eller andre dyr. Likevel rister jeg dyna litt ekstra godt før jeg legger meg, bare for å være HELT sikker på at det ikke er en edderkopp der, eller noe annet skummelt. Jeg er jo ikke egentlig redd for edderkopper, slanger osv, men jeg tror ikke jeg ville vært like rolig om jeg en natt våknet av at det er smådyr i senga, selv om de ikke nødvendigvis er farlige. Bedre føre var! Man blir faktisk veldig flink til å se etter småkryp. Aldri gå inn i et rom før du har skrudd på lyset for eksempel. Sjekk alltid alle vegger og rundt do FØR du går inn, og før du lukker døra helt så sjekk bak døra også slik at man ikke blir "sperret inne" med dyret. Hehe Dere ser jo under her at det ikke alltid er like lett å få øye på dem.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar