søndag 25. september 2011

20.september

Vi begynte dagen i dag med undervisning til de minste jentene. 3-gangen sto på timeplanen. Mange av jentene sliter virkelig med å skjønne sammenhenger her, så vi skal nok jobbe mer med dette fremover. I tilegg hadde vi en time med fløyte. Senere på dagen hjalp jeg Lisa, en av de eldste jentene, med et av hennes skoleprosjekt. Hun er 18 år, så det er litt merkelig at jeg skal hjelpe henne med lekser, siden jeg kun er et år eldre enn henne. Men hun er veldig hyggelig og tar gladelig imot all hjelp. De skal visst snart ha tentamener/eksamener har vi skjønt, så de trenger å lese masse

Vi har også hatt mange flotte erfaringer med biller, innsekter og andre ekle dyr i dag. Først var det en kjempeedderkopp på badet (den forsvant sporløst, og vi vet ikke hvor den ble av). Så var det en gigaedderkopp i stua. Vi fant ut at insektsspray også fungerer bra til å lamme store edderkopper, slik at vi har tid til å finne ett eller annet vi kan drepe dem ordentlig med. Så dukket det opp enda en edderkopp på en annen vegg. Den tok vi også knekken på med insektsspray. Og helt til sist, rett før jeg skulle legge meg, ser jeg et kjempeinnsekt som sitter på gardinene inne på rommet mitt. Altså, det er snakk om et innsekt med følehorn på lengde med fyrstikker og kropp like stor som tommelen min. Ikke særlig herlig å legge seg med den rundt i rommet. Heldigvis har vi myggnetting som også beskytter mot andre smådyr.

Vi er faktisk blir kjempeoppfinnsomme her. Til frokost manglet vi eggeglass, så dem lagde vi ved hjelp av avskårne doruller. Jeg har selvfølgelig glemt nøkkelen til iphonesimkortet, så da ble det en bøyd stift. Her en kveld hadde vi virkelig gledet oss til et glass hvitvin, men så fant vi plutselig ut at vi ikke hadde korkåpner. Til slutt fant vi et slags grillspyd som vi fikk dyttet korken ned i flasken med. Opp ville den ikke uansett hva vi gjorde. Men det ble jo hvitvin til slutt, om enn med en smule korksmak. Hehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar