mandag 7. juni 2010

Hjemme igjen!

Da er jeg kommet meg vel hjem! Ikke helt uten problemer faktisk. Skal fortelle alt som har skjedd etter at jeg kom hjem, så dette blir et langt innlegg, det kan jeg bare si med en gang.

Vi hadde jo den hadefesten med familien, venner av familien og en del venner av både meg og Hannah. Utrolig koslig og veldig morro. Rundt klokken 12 dro alle hjem, og vi skulle liksom sove for at jeg skulle være opplagt til reisen. Men neida. Jeg ble like så godt oppe hele natten til klokken 05.00 da taxien kom og hentet Hannah og meg. Hannah skulle følge meg til flyplassen. Men på flyplassen var det stille. Vi kom til lukkede dører, og null mennekser. Taxisjåføren var litt usikker på om det var forsvarlig å forlate oss der alene, og han spurte flere ganger om vi var redde for å være der alene. Han fortalte oss at politistasjonen var rett rundt hjørnet og at om det skjedde noe så måtte vi løpe dit. Veldig hjelpsom og hyggelig. Vi ble stående å vente i 20 minutter utenfor tror jeg før dørene til flyplassen ble åpnet om morgenen. Ikke en værlig stor flyplass som dere sikkert skjønte.

Da jeg endelig skulle sende kofferten avgårde var jeg sikker på at den skulle veie 40 kilo eller mer (for jeg hadde selvfølgelig ikke veid den på forhånd, dum som jeg var). Den veide heldigvis "bare" 29 kilo. 9 kilo overvekt altså. mehe.. Måtte jo selvfølgelig betale overvekt, men problemet var at min fantastiske, herlige, ekstremt godt organiserte organisasjon Aspect, hadde bestilt de absolutt billigste billettene de kunne få tak i, noe som resulterte i 2 mellomlandinger, 13 timers reise, og to forskjellige flyselskaper. Det siste kunne jo blitt et ganske kritisk problem. For overvekten måtte jo betales, men siden jeg byttet flyselskap måtte jeg betale overvekt 2 ganger! Så jeg tror jeg endte opp med å betale rundt 900 kroner i overvekt. Når det egentlig bare skulle være halvparten. Skal klage på det til Aspect altså, for det skal jo ikke være sånn egentlig.

Bytting av fly gikk greit nok i Madrid, selv om skilting til de andre treminalene ikke var fullt så god og de som jobbet i servicen ikke hadde særlig peiling de heller. Jeg kom meg nå til København i alle fall. I københavn var det litt mer problematisk. Der måtte jeg hente kofferten, gå ut av flyplassen og sjekke inn igjen på nytt. Da måtte jeg jo som sagt også betale overvekt enda en gang. Greia var at jeg hadde tatt ut penger i Zaragoza til å betalte overvekt én gang, så da når jeg måtte betale enda en gang hadde jo ikke jeg penger til det. Og med det fantastiske bankkortet mitt, som har streika helt siden det andre ble stjålet, fikk jeg ikke tatt ut penger eller betalt. Mannen som satt i SAS - servicen må være den mest hjelpsommme jeg noen gang har møtt. Han skjønte jo at jeg var mer eller mindre uten penger og alene, så han foreslo at jeg kanskje kunne ringe noen også kunne vi bruke deres kort til å betale, selv jeg ikke egentlig tror det var lov. Så da ordnet alt seg til slutt. Møtte han senere også faktisk mens jeg lette etter veien til der jeg skulle inn på flyplassen igjen, og da forklarte han akkurat hvor jeg skulle gå. Så tusen takk til veldig hjelpsom og hyggelig SAS - arbeider!

Landingen på norsk jord var helt fantastisk! Nesten så jeg brøt ut i vill spontanaplaus, slik som de gjør på charterturer fra Mallorca. Men jeg greide å holde meg. Følte virkelig at NÅ var jeg tilbake der jeg hørte hjemme. Fikk hentet bagen min uten problemer i det hele tatt, og da jeg kom ut av flyplassen sto mamma, pappa, storesøster, kjæreste og to venninner og ventet på meg der! Kjempemorro å se alle sammen igjen! Venner og kjæresten kjørte sammen med oss hjem og ble sluppet av i 18års dagen til en venninne, mens jeg fortsatte hjem med kofferten og resten av familien. Måtte jo se litt hjemme, hilse på verdens søteste hund, og slappet av litt først før jeg dro videre til fest. Men litt senere dro jeg også til festen. Sinnsykt morro å se alle igjen! Det ble jo helt kaotisk da jeg kom tuslende inn i hagen der alle var. Hehe overfalt av et uvisst anntall personer som hadde fått i seg uvisse mengder alkohol. Men det var utrolig, utrolig morro å se alle igjen!

i går var jeg hos farmor store deler av dagen før jeg på kvelden organiserte en liten grillsammenkomst hos meg. Så det var det jeg har gjort de siste dagene.

Skal skrive et innlegg om hvordan det er å bo sammen med en annen student så fort jeg får tid, også tenkte jeg å skrive noe om hva jeg er kjempeglad for å ha kommet tilbake til osv. Bloggen er ikke helt slutt enda skjønner dere! Kommer til å holde på kanskje 2 uker til. Bare sånn at dere får vite hva som skjer med skolen, hvordan det er å være hjemme, og alt igrunn. Dessuten er det litt trist å slutte å blogge. Har blitt ganske så glad i det faktisk. Så dere skal ikke se bort ifra at jeg fortsetter bloggen en annen gang, om jeg skulle finne på å reise til utlandet igjen. hihi

5 kommentarer:

  1. Ja, det er da noen som er litt mere hjelpsomme og hyggeligere enn andre, ja:)

    Kommer fortsatt til å sjekke bloggen din jevnlig i håp om et nytt inlegg, men du får kose deg nå som du endelig er hjemme.

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se deg igjen, Runa :D må møtes snart !
    klem fra Marte <3

    SvarSlett
  3. Solveig: hehe ja det skal være sikkert! Bare å følge med. Jeg skriver når jeg får tid. Saken er at det har det ikke vært så mye av etter at jeg kom hjem. Men nå har det roet seg litt, så nå skal jeg skrive et innlegg =)

    Marte: Gleder meg masse til å se deg igjen også Marte! Slå på tråden og løp over skogen (eller omvendt) så finner vi på noe <3 Kanskje en kino? Stor klem <3

    SvarSlett
  4. Så herlig det høres ut og komme hjem! Gledegruer meg masse :)

    SvarSlett
  5. KJempeherlig å komme hjem! Du burde glede deg, selv om det er veldig trist å reise fra alle du er blitt så glad i der du bor :)

    SvarSlett