tirsdag 8. juni 2010

Hektiske dager

Herre min, de siste dagene har vært hektiske! I går gikk jeg over skogen til andre siden av Nesodden der farmor bor for å spise frokost/lunsj der, så dro jeg til byen til en time med fysio, så møtte jeg noen venninner og vi så Sex and the City 2, så dro vi rett videre til en liten sammenkomst hos en kamerat og derfra dro jeg til kjæresten min, og da klokken var 3 på natta var jeg hjemme igjen. Dere skjønner jo sikkert da at det er litt hektisk her? Men i dag er det rolig da. Om det har noe med at jeg glemte igjen mobilen min uten strøm hos de vi var hos i går kan ha noe med saken å gjøre. Ingen som får tak i meg. Mehe. Neida, det er jo bare kjempekoslig å være med alle sammen igjen! Det er helt fantastisk å bare kjøre bussene på Nesodden og se at nesten ingenting har forandret seg, være med venner man er så glad i, være med kjæresten <3, se på TV med lillebror og bare slappe av med storesøster og resten av familien.

I går da jeg var på lunsj hos farmor spiste jeg grovbrød med leverpostei og agurk. DET var godt det! Jeg ble helt overrasket over hvor mye jeg faktisk har savnet sånne ting.
En ting jeg derimot ikke har savnet så mye er de sinnsyke prisene vi har i Norge. I og med at jeg kom på lørdag hadde ikke jeg månedskort til å komme meg til Oslo i går. Så jeg måtte betale 50 kroner (!) for båt og buss, (båt fordi Nesodden er en halvøy med fergeforbindelse 2 ganger i timen til Akerbrygge i Oslo), og deretter måtte jeg betale 52 kroner tur/retur med tbanen. Det er helt villt! I Spania betalte jeg 1 euro = 8 kroner for å ta bussen så langt jeg ville i Zaragoza. Så jeg dro å ordnet meg månedskort med en gang i går. Jeg forstår godt at turister ikke er så fan av Norge. Prisene er virkelig sinnsyke her.

I dag har jeg planer om å få pakket skikkelig ut av kofferten og alle sakene fra Spania. Så skal jeg ta en virkelig lang og varm dusj. Det er noe jeg har savnet det også igrunn. I Spania er de så utrolig sparsomme på strøm og vann osv, og i den siste familien var det såvidt varmtvann til å vaske håret. Ikke veldig avslappende akkurat. Dessuten er det utrolig digg å kunne gjøre akkurat hva jeg selv vil! Slippe å ta hensyn til om jeg sitter for lenge på Pcen isteden for å snakke med familien, kunne komme og gå litt mer som jeg vil. Ikke misforstå, familien i Spania var kjempeherlig, men det er deilig å komme hjem til min familie egen også! Borte bra, men hjemme best. hihi

1 kommentar:

  1. Jeg gleder meg til å komme hjem og spise ordentlig rugbrød! :D .. og ha mulighet til å ta buss hvor jeg vil når jeg vil.. :)

    SvarSlett