torsdag 12. mars 2009

Hei alle sammen!



I dag har også Runa laget seg Blogg:) Hovedgrunnen til at bloggen er blitt opprettet er jo fordi jeg skal reise til Spania om.. ja.. i overkant 5måneder! Det har gått fort siden jeg tok den endelige avgjørelsen om at jeg skulle reise. Og dere må ikke tro det var enkelt å bestemme seg. Jeg må jo reise fra kjæresten min, venner, familie og alt ting. Men til slutt fant jeg ut at jeg bare måtte. Jeg har nemlig hatt planer om å reise på utveksling 2. året på videregående helt siden jeg gikk på barneskolen så det var jo alltid planen at jeg skulle reise, men da avgjørelsen måtte taes på alvor ble det med ett litt vanskeligere. Mye måtte tenkes nøye gjennom og temaet var nok oppe mer en én gang blandt venner og kjæresten. Men som sagt, jeg tror dette er noe jeg bare MÅ gjøre. Jeg vet jeg vil angre veldig til neste år om jeg ikke reiser. Jeg får bare én kjangse som denne, og jeg valgte å ta den. Og jeg tror ikke jeg kommer til å angre på det valget i hvertfall :) Også blir det heller ikke like skummelt å reise nå som Lea også skal reise til Spania hun også. Da er vi to som må gjennom det samme med nytt språk og alle vansklighetene med å utrykke seg i starten :p

Uansett.. Jeg har fått ordnet alt som har med søknad, papirer, legebesøk, vertsfamiliebrev (på spansk!) og alt det der så det er deilig. Nå er det bare å vente på familie da. Flere har fått familie allerede og det virker som de foreløpig er veldig fornøyde;) Det virker i hvertfall som familien jesper har fått er super. Håper jeg får en like bra en. Og det gjør jeg sikkert.

Men det kommer til å bli trist å reise fra alle kjente og kjære her i Norge. Og det kommer til å bli så utrolig trist å måtte si hade til alle, men så må jeg heller ikke glemme at det bare er for 10 måneder og at jeg ser alle igjen. Og nå som alle lager blogg kan jo alle følge med på hva vi alle driver med til neste år. Og det er jo koslig:) jeg vet i hvertfall at jeg kommer til å følge aktivt med på andre venners blogger for å se hvordan det går. Og gøy, det tviler jeg ikke på at vi får det alle sammen. Jeg gleder meg masse til neste år, samtidig som det kan bli et slit i starten da jeg ikke snakker språket enda. Men det kommer jo det også etter hvert :)


Så det er bare å følge med på bloggen min. Det kommer nok til å komme mange morsomme historier opp her etter at jeg har kommet til Spania. Tviler ikke på at jeg kommer til å drite meg ut litt i starten med setninger ala "I forgot my leg at home" og "decks with pigs" (et forsøk på å foklare piggdekk til bil). Jeg skal såklart oppdatere bloggen i massevis før den tid kommer og så det er bare å følge med alle sammen!

Me prekast! Runa

4 kommentarer:

  1. Runa!!
    Du er veldig flink til å skrive, og bloggen var veldig fin:)
    Jeg kommer nok til å følge denne her aktivt.. Kommer til å savne deg masse når du drar, men da er det bra at du har denne så jeg kan vite hva du gjør til en hver tid..:) (selv om det absloutt ikke kommer til å bli det samme som å ha deg her.. - desverre..)

    Hilsen Amanda:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Amanda! Så søt du er<3 Jeg kommer til å savne deg supermasse. Men heldigvis er det bare for 10 måneder, og jeg skal nok ringe deg ofte:)

    SvarSlett
  3. Så søt du er :) Og veldig flink til å skrive må jeg si ;) Jeg kommer til å savne deg masse neste år <3

    SvarSlett
  4. Tusen takk Jesper :) Jeg kommer til å savne deg sykt til neste år <3

    SvarSlett