mandag 13. juli 2009

Tilbake fra Spania igjen

Kom hjem fra Spania på fredag. Det var sykt digg å bare ligge å slappe av en uke ved bassengkanten og på stranda! Jesper og jeg hadde egen leilighet også, så alt var helt perfekt:D Vi var til og med på en dagstur til Marokko. I byen Tanger. Det var ganske spennende, men man ble sliten etter hvert av alle menneskene som prøvde å selge oss ting. Jeg syntes uka gikk superfort! Kunne godt hatt en uke til.

Ellers har jeg bare vært hjemme siden. Har prøvd å fått noe mer info om vertsfamilien min ut av Aspect, men det ser ikke ut til at de har noe mer å komme med for øyeblikket. Har imidlertid fått en spansktest som jeg må gjennomføre snarest, slik at de på forkurset vet omtrent hvor gode vi er når vi kommer.

Håper på at familien jeg skal til har trådløst nett slik at jeg kan bruke det litt noen ganger. Litt kjipt om jeg må sitte på internettcafé mener jeg.. Ikke lenge igjen til jeg drar heller:S som sagt så gru/gleder jeg meg veldig! Nå begynner jo alle praktiske problemer også å komme. Hvordan skal vi ordne det med lommepenger, hvordan skal vi gjøre det med mobil osv. Er jo nesten nødt til å kjøpe ny mobil og abbonoment i Spania, slik at det blir billigere å ringe innenlands der. Men vi får se hvordan det blir.

4 kommentarer:

  1. velkommen hjem igjen ! jeg tror jeg har vært på samme tur som du har.. tok dere båten fra gibraltar eller hva det nå heter over til tanger ?
    nå er det ikke så altfor lenge igjen, nei !

    SvarSlett
  2. Sv:
    Testen var lett i begynnelsen, og så vanskelig! Syntes i alle fall jeg :) men jeg har jo bare hatt 10 spansktimer så..

    Jeg kjøper ny mobil der nede, og så styrer jeg bare med pengene på nettbank. Tror jeg får tilsendt noe fra de hjemme, ellers bruker jeg sparepenger fra i sommer.

    Hvis ikke du klarer å åpne testen, bare si i fra, så kan jeg prøve å sende den til deg i kveld :P

    Og, velkommen hjem! :D

    SvarSlett
  3. Det hørtes skikkelig koselig ut! Digg med ferie :)

    Jeg synes at det er skikkelig trist/rart å tenke på at alle drar snart :/

    SvarSlett
  4. Mariell: TakK! Ja, vi tok også båt fra et sted like ved Gibraltar og reiste til Tanger:) Synes det var litt spennende å være i Marokko, men jeg tror ikke jeg hadde orket å bo der :p

    Cathrine: Jeg synes den testen var skikkelig vanskelig! Mange av spørsmålene var jo lette, men enkelte av tingene de spurte om har jeg aldri hørt om engang :p tror jeg fikk det til helt greit.
    Tror nok jeg også skal kjøpe ny mobil i Spania. Så har jeg den gamle min til å ringe hjem med og den nye til å ringe i Spania med.

    Anine: Ja, skikkelig digg med ferie! :D
    Det er litt rart at alle skal dra. Noen har jo dratt allerede. HIlde feks. Hun er jo i India nå. www.hildeiindia.blogspot.com

    SvarSlett