fredag 15. mai 2009

Kastet ut av matten :p

Det er ikke så ille som det høres ut:p For det var ikke bare meg.. Første mattetimen i dag skulle vi ha undervisning, men da vi skulle begynne 2.time spurte Ralf (tyske mattelæreren vår) om vi kanskje hadde lyst til å gjøre matte et annet sted enn i klasserommet.. Som kantina eller no:p Vi ble litt overrasket kan du si over å bli kastet ut, men det var visst fordi han hadde tenkt å bruke klasserommet til en muntlig mattefremføring eller no. Tror det er en i klassen som holder på å stryke, så bra med en siste kjangse:)
Så vet dere det :p

Så nå sitter vi her da, Maren Emilie og jeg. Vi skulle vel egentlig gjort oppgaver, men hvem er det som sjekker? ingen.

Gleder meg som et lite barn til 17.mai forresten! Jeg synes det er så utrolig gøy :)
Tror det kommet til å gå ganske fort til søndag også, for nå er det masse som skjer. I dag skal jeg spise på Fridays med mange venner for å feire Nina:D Har planer om å grille på lørdag et eller annet sted med folk, og så på søndags morgen skal jeg spise 17.mai-frokost hos farmor med mormor. (skal spise hos farmor, men mormor kommer på besøk fra nord-Norge i dag så hun skal også spise der.

Så da har du helgen min på et sølvfat. Kos dere i "Hælja" da! :D

7 kommentarer:

  1. haha. ja, ble ikke mye matte på oss nei :P
    gleder meg til 17.mai jeg også :D det er så koslig og varmt (forhåpentligvis) :P

    SvarSlett
  2. hehe nei :p Ja, håper det blir fint vær! :D

    SvarSlett
  3. lykke til med utvekslingsåret ditt! er selv i portugal nå og jeg misunner alle dere som reiser ut til høsten så fryktelig mye! jeg vil også en gang tiiil ;-)

    SvarSlett
  4. Hei Runa :-) Ja, du har mye å glede deg til! Jeg er så misunnelig på dere som skal reise ut nå, skulle gjerne gjort det en gang til selv ;-)

    De første ukene var egentlig veldig rare. Alt var på en måte veldig nytt og spennende, men likevel var ting litt trist. Jeg husker veldig godt at i den femte jeg uken jeg var i Portugal fikk jeg det store kultursjokket og tanker som "herregud hva har jeg gjort", "jeg kommer aldri til å lære meg språket", "hva i all verden driver jeg med" OSV. De første ukene er også slitsomme, du kommer nok til å merke at du blir veldig sliten av å hele tiden gå rundt uten å forstå ett kvekk og hele tiden prøve å forstå det som foregår rundt deg.. Uansett, DET GÅR OVER! :-)

    Mange sier at under et utvekslingsår er det sånn; før jul føles det ut som tre år, og etter jul føles ut som tre uker. Jeg hadde det veldig sånn. Rundt juletider begynte språket å sitte veldig godt og da blir plutselig ALT så mye lettere.

    Jeg tror egentlig at alle utvekslingsår er så forskjellige at de ikke kan sammenlignes, men uansett om det blir bra eller dårlig så sitter du nok igjen med en opplevelse du aldri ville vært foruten. Når jeg leser gamle blogginnlegg leser jeg om ting jeg nevnte som var kjipe som jeg ikke en gang husker skjedde den dag i dag; du kommer alltid til å huske på de FINE minnene.

    I starten av året misunnet jeg de tidligere utvekslingsstudente som var ferdig med det, nå misunner jeg dere som skal reise ut i år. Jeg gruer meg til å reise hjem..

    Eneste jeg kan pirke på angående mitt eget år er at jeg angrer på at jeg ikke byttet vertsfamilie helt i starten, men det er jo bare min erfaring. Men ikke gå rundt å forvent det verste, ting blir til nettopp det DU gjør dem til!

    GLED DEG!! :-)

    Spennende landevalg forresten, hvilken organisasjon reiser du med? :-)

    SvarSlett
  5. Jada, alt ordner seg vet du :-)

    Jeg hadde også egentlig planer om å velge et spansktalende land pga at jeg hadde spansk vg1, men afs utveksler ikke særlig mye med spania (og jeg ville virkelig reise med den organisasjonen og er glad jeg gjorde det) og mellom- og søramerika var liksom så laangt unna, og plutselig hadde jeg visst valgt portugal som vertsland, haha :p

    Jeg visste ikke et knøtt om landet før jeg valgte det, men leste meg litt opp på portugal før jeg reiste da. Har aldri angret på landevalg! Dessuten hadde jeg utrolig lyst til å lære et tredje språk, så derfor valgte jeg ikke USA som strømmen gjør :p

    Jeg begynte å se litt på språket sommeren før jeg dro, men jeg kunne bare ting som dyr, farger, jeg heter.., god dag osv. Likevel er det en god start og jeg anbefaler på det sterkeste å begynne på språket før du reiser. I alle fall kjøp deg en god ordbok, den blir deg uunværelig!

    Lisboa er nydelig ja, og det er resten av landet som jeg har sett også :-)

    På avreisedagen måtte jeg reise fra Værnes til Gardemoen alene og jeg hylgrein hele veien; 1 time i strekk. Jeg sier ikke mer, haha.. Men det går over det også. Jeg føler meg mye mer trist angående avreise denne gangen, fordi livet mitt hjemme i Norge bare venter på at jeg kommer tilbake, men livet her kommer jeg aldri til å leve igjen på samme måte..

    Som sagt, gled deg! :-)

    SvarSlett
  6. Det høres nå ut som om du ligger godt an når det kommer til språket da i alle fall ! :-)

    Helt ærlig så kommer jeg nok til å savne vennene mine her mer enn familien.. Jeg har ikke vært sånn superheldig med vertsfamilie, men det er jo helt klart at jeg er veldig knyttet til dem etter å ha bodd her i nesten et helt år! :-)

    Haha, det er nok ingen hemmelighet at blondiner får blodet til å bruse hos menn i de fleste sørlige land :p Så det kan nok være smart å trå litt forsiktig i starten, for å se hvem som klikker med hvem osv ;p Dessuten kan jo gutter som prøver å virke venner ha litt andre intensjoner enn bare vennskap.. Likevel; det er ikke noe problem å få seg venner! Bare vær deg selv og de vil digge deg :-)

    I starten, de første ukene kanskje, er DU den store nyheten og det gjelder å bruke det litt ;-)

    De næreste vennene mine her borte er jenter, men har også mange kompiser sånn ellers. Folk fra sørlige land er vel generelt veldig imøtekommende i forhold til oss fra kalde nord, så du skal nok få mange nye bekjentskap skal du se :-)

    Du maser IKKE! Fyr løs om alt du lurer på :-)

    SvarSlett
  7. : )

    Bare husk å vær deg selv fra starten av, folka du blir kjent med må jo like deg for den du er : )

    Her jeg bor er det i alle fall vanlig med internett! :D

    SvarSlett